• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36995
+
-

باهنر: بازگشت خاتمی به سیاست را مفید می‌دانم

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب‌رئیس ادوار هشتم و نهم ‌مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره روسای جمهور پیشین ایران گفته است: من بارها و بارها گفته‌ام آقای خاتمی اگر در جریان سیاسی کشور برگردد، می‌تواند منافعی داشته باشد، من بارها گفته بودم که من آقای خاتمی را جزو سران فتنه نمی‌دانم اما در جریانات فتنه خوب عمل نکرد و این مشکل باید حل شود. الان هم من اتفاقا می‌دانم خیلی از اینها امروز دلشان برای استقلال و استقرار نظام و اقتدار نظام می‌سوزد. آقای خاتمی باید به یک صورتی، آن کوتاهی‌ها و قصور را جبران کند و اگر همه این کارها اتفاق بیفتد، من این مسئله (بازگشت آقای خاتمی به سیاست) را مفید می‌دانم.  بخش‌های دیگری از صحبت‌های باهنر را بخوانید:.

  آقای احمدی‌نژاد متوهم است و فکر می‌کند ناجی جهان بشریت خودش است و یک سری کارها می‌کند. باید به‌صورت ویژه مدیریت بشود و فکر می‌کنم دارد خوب مدیریت می‌شود.

 متأسفانه بعضی وقت‌ها فضای رسانه‌ای طوری می‌شود که اگر یک‌ کسی وسط چهارراه بلند شد و ایستاد و به رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس و اینها فحش داد، می‌گویند این خیلی آدم انقلابی است. اینکه انقلابی‌گری نیست. بعضی‌ها انقلابی‌گری را در پرخاش به همه می‌دانند.

  دولت‌های ائتلافی معمولا دولت‌‌های ضعیفی هستند. در مجلس دهم هم نمایندگان هرکاری که بخواهند بکنند، باید با هم ائتلاف کنند که باعث ایجاد ضعف می‌شود.
   هیچ مرجعی در کشور ما حق کار فرا‌قانونی ندارد. اما فرض کنیم که روسای 3 قوه به یک جایی رسیدند که الزاما باید یک قانونی را دور بزنند. خودشان حق ندارند ولی اگر شورای‌عالی امنیت ملی تصویب کند و به تأیید آقا برسد، حق دارند.

   چند وقت پیش تعدادی از اصلاح‌طلبان می‌گفتند آقای لاریجانی (برای ریاست‌جمهوری) خیلی خوب است. من نمی‌دانم آنها می‌خواهند آقای لاریجانی را خراب کنند که این حرف را می‌زنند یا می‌خواهند آبادش کنند؟ من هنوز نیتشان را نمی‌دانم.

این خبر را به اشتراک بگذارید