• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36992
+
-

روحانی در نشست سران 3 قوه:

هدف از تحریم‌ها معیشت مردم است

دولت
هدف از تحریم‌ها معیشت مردم است

نشست مشترک سران 3 قوه دیروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس دستگاه قضا در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در پایان این نشست با اشاره به تحلیل‌های نادرست آمریکا از مردم ایران و اینکه مردم ایران دقیقا برعکس انتظار آنها عمل کرده‌اند گفت: این حرف که آمریکا به‌دنبال فشار به مردم نیست و دنبال فشار بر نظام و حکومت است، کاملا ناصحیح و نادرست است و خود آنها در عمل این واقعیت را آشکار کرده‌اند. آنها هستند که با یک تحریم نابجا و غلط می‌خواهند بر زندگی مردم و معیشت روزمره آنها تأثیر منفی بگذارند.

 او با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرچه تیر در ترکش داشتند، قبلا علیه ملت ایران رها کرده بودند و چیز جدیدی نداشتند که ارائه کنند، افزود: آنها ناچار شدند فهرست بلند بالایی [از تحریم‌ها] درست کنند و از یک‌طرف نام بانک‌هایی را ببرند و شعب بانک‌ها را اضافه کنند، برای اینکه صفحات را پرکنند یک‌طرف نام یک شرکت هواپیمایی را می‌برند و از یک‌طرف شماره سریال هواپیماها را ذکر کنند تا صفحه پر شود. از شیوه کار و نحوه اعلام آنها کاملا مشخص است که کارشان برای تأثیر روانی بر ملت ایران است و هدف دیگری ندارند. به گفته روحانی «آمریکایی‌ها به‌دلیل اینکه مورد هجمه افکار عمومی دنیا قرار گرفته بودند ناچار شدند عقب‌نشینی دیگری انجام دهند و بگویند موضوع مواد غذایی، مسئله دارو و تجهیزات پزشکی استثناست که البته این حرف آنها هم نادرست و ناصحیح است، زیرا وقتی نظام بانکی را تحریم می‌کنند همه‌‌چیز را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. رئیس‌جمهور گفت: اولا که ما در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز و ضروری مردم هیچ مشکلی نداریم و انبارهای ما از همیشه بیشتر آمادگی دارد تا برای ماه‌هایی طولانی کالاهای اساسی مردم را تامین کنند. برای تولید و واردات کالاهای اساسی و دارو و سایر نیازمندی‌ها هم مشکلی نداریم.

روحانی در بخشی از سخنان خود  گفت: دولت نخستین بسته حمایت غذایی خود را در ماه آبان به افرادی که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید