• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36844
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

   عده‌ای باید از قطار انقلاب پیاده شوند

محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه‌ در دوران‌ دفاع‌مقدس در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب (KHAMENEI.IR) درباره این ادعا که برخی می‌گویند انقلاب به بن‌بست رسیده است، گفت: آن‌هایی که امروز معتقدند ما به بن‌بست رسیدیم خود به بن‌بست رسیده‌اند. رفیق‌دوست می‌گوید: «انقلاب همانند یک قطار بود و راننده این قطار، امام و امروز هم رهبر انقلاب است. این قطار به سمت مقصدش حرکت می‌کند. امام همه را سوار این قطار کرد. عده‌ای در مسیر دیدند نمی‌توانند با این قطار به مقصدش بیایند؛ شروع به دویدن در خلاف جهت حرکت قطار کردند. به انتهای قطار که رسیدند، دیدند چاره‌ای جز پیاده شدن ندارند؛ جبهه ملی‌ها، نهضت‌ آزادی‌ها و ... از این قطار پیاده شدند. هنوز یک عده مانده‌اند که باید از این قطار پیاده شوند؛ آنهایی که معتقدند ما به بن‌بست رسیده‌ایم.»

   کد غلط یا سیگنال دقیق؟!

یک عضو هیأت رئیسه مجلس در حساب توییتری خود پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا نوشت: «لیست اسامی جدید تحریمی آمریکا منتشر شد. تقریبا همه افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی در آن دیده می‌شوند. سؤال این است این اطلاعات از کجا به‌دست دشمن رسیده است؟ سازمان‌های امنیتی بررسی نمایند.» این نوشته با واکنش کنایه‌آمیز معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور مواجه شد؛ پرویز اسماعیلی در صفحه توییتر خود نوشت: «ظریف به استناد سانچی و تات، توییت کرد که فهرست تحریم اخیر، کور و آمریکا منزوی است. امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس اما بعد توییت کرده که این فهرست، دقیق است! از این باب که ایشان خواسته کد غلط به پمپئو و منوچین بدهد، تحسین‌برانگیز است.»

   اگر سیاه‌نمایی نکنند، از پس تحریم‌ها برمی‌آییم

محمد هاشمی در گفت‌وگویی با ایلنا، با اشاره به صدور معافیت از سوی آمریکا برای 8 کشور در زمینه خرید نفت از ایران گفته که تحریم‌های جدیدی که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده فلج‌کننده نیستند و فروش نفت ایران آنطور که ترامپ می‌گفت به صفر می‌رسد نخواهد رسید. این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر آثار روانی تحریم‌ها گفته: «اگر مجلس و صدا و سیما همراهی کنند و سیاه‌نمایی نداشته باشند، قطعا از پس تحریم‌ها برخواهیم آمد اما اگر سیاه‌نمایی کنند قطعا شکست می‌خوریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید