• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36831
+
-

خامنه، پایلوت اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا

شهردار خامنه‌: برای اجرای موفق این طرح نیازمند همراهی شهروندان هستیم

مجتبی خدایی|  تبریز – خبرنگار:


موفقیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای آذربایجان شرقی مدیران شهری و استانی را به فکر استفاده از روش‌های کاربردی‌تر و همراهی شهروندان واداشته است. هر چند در اکثر ادارات و مناطق مهم شهری سطل‌های زباله‌ای برای تفکیک زباله‌های ‌تر و خشک در نظر گرفته شده، اما فایده چندانی نداشته است. در اقدامی عملی مدیران برنامه‌ریزی با استفاده از مدل‌های کوچک شهری در‌صدد اجرایی‌تر کردن این طرح هستند. در هفته‌های اخیر خامنه، یکی از شهرهای کوچک استان، به عنوان پایلوت اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند در استان انتخاب شده است. شهردار خامنه در گفت‌وگو با همشهری به بیان جزئیات اجرای این طرح پرداخته است. 

«حمید نیکورای» با اشاره به اجرای این طرح در روزهای آینده اظهار می‌کند: با توجه به این‌که محور اصلی این طرح آموزش و همراهی مردم است، یک جلسه توجیهی آموزشگران طرح تفکیک از مبدا پسماند در هفته جاری در محل کتابخانه عمومی آیت‌الله «حاج سید جواد خامنه‌ای» برگزار شد. 

وی ادامه می‌دهد: با توجه به بافت منطقه، توجه به آموزش‌های خلاقانه و چهره به چهره بسیار مهم است. در همین زمینه طرح آموزشی به صورت جامع تدوین شده و به شهروندان منتقل خواهد شد. انتظار داریم با آموزش چهره به چهره و بیان اهمیت تفکیک زباله در مبدا به اهداف خود برسیم.
نیکورای درباره همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای این طرح بیان می‌کند: سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد در این زمینه نقش اصلی را دارند. با توجه به این‌که ظرفیت و نقش تشکل‌های مردمی و فعالان اجتماعی برای اجرای کار آموزش چهره به چهره برای شهروندان بسیار مهم و تاثیرگذار است، از این گروه‌ها دعوت به همکاری کرده‌ایم.  

شهردار خامنه به نقش اعضای شورای شهر در اجرای موفق این طرح اشاره می‌کند و می‌گوید: حمایت‌ها و همکاری‌های اعضای شورای شهر در این زمینه بسیار موثر بوده است. توسعه و پیشرفت شهر خامنه مرهون همدلی و حمایت‌های اعضای شورا با مجموعه شــــهرداری است و در این طرح هم همکاری آنان را نیازمند 
هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید