• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36683
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   ترمیم حقوق بازنشستگان
سلام. اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند ترمیم حقوق شاغلان دستگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند خبر خوبی است اما نکته فراموش شده در این خصوص حقوق بازنشستگان است که با اندک دریافتی‌ که دارند دردی از مشکلات‌شان درمان نمی‌شود. آیا قرار نیست نسبت به افزایش حقوق اقشار بازنشسته نیز اقدام کنند؟ آیا با دریافتی‌ یک میلیون و 200هزار تومانی در این شرایط می‌توان زندگی را اداره کرد؟
 

2456...0912


  ای‌کاش همه قوانین اجرا می‌شد
سلام. این روزها برای نخستین‌بار مردم شاهد اجرای عملی و جدی قانون عدم‌به‌کارگیری بازنشستگان در کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ... هستند. اما‌ ای‌کاش قانون اخذ مالیات از 2 و نیم میلیون خانه مسکونی خالی مصوبه سال۹۴ و نیز تصویب قوانین عایدی بر سرمایه برای خانه دومی یا چندمی‌ها و تبدیل مسکن از کالای سرمایه‌ای به مصرفی، براساس قانون اساسی با همین شیوه و در ظرف ۲‌ماه توسط مسئولین اجرا می‌شد، تا از این آشفتگی و افزایش بی‌رحمانه و بی‌رویه اجاره ‌و قیمت مسکن در این مقطع حساس جلوگیری شود.
 
9478...0919


  پیدا کنید پرتغال فروش را
با سلام. در صفحه حوادث نوشته بودید دستگیری مأمور قلابی برای بیست‌ویکمین‌بار! متأسفانه بررسی آماری اخبار اقدامات پلیس پایتخت در دستگیری اراذل و اوباش، معتادان و بزهکاران نشان می‌دهد که پلیس و قوه قضاییه دور باطلی را در دستگیری مجرمان و آزاد شدن آنها دنبال می‌کنند. پلیس مدعی است که وقتی مجرمان و بزهکاران را دستگیر می‌کند با تحویل به دادسراها، آنها به فاصله کوتاهی با توجیه اینکه زندان جای بزهکاران نیست، رها می‌شوند! از طرفی مددکاران اجتماعی معتقدند، بزهکاران باید پس از دستگیری به‌جای زندان به مراکز بازپروری تحویل شده و حداقل به‌مدت 3‌ماه در آنجا نگهداری و درنهایت وارد بازار کار شوند. یاد آن ضرب‌المثل افتادم که، شما پیدا کنید پرتغال‌فروش را. با این شرایط آیا دستگیری و آزادی مجرمان و بزهکاران دور باطلی نیست؟
 
مرادی از تهران


  مشکلات مسکن مهر پردیس و پرند
سلام. با گذشت سال‌ها از واگذاری مسکن مهر در پرند و پردیس متأسفانه مشکلات متقاضیان در برخی فازها هنوز حل نشده و همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. این در حالی است که بسیاری از متقاضیان مبالغ درخواستی را سال‌هاست واریز کرده‌اند و حتی اقساط وام‌ها را نیز می‌پردازند. از مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌کنیم سری هم به مسکن مهر پردیس و پرند بزنند و مشکلات مردم اجاره‌نشین را از نزدیک بشنوند. از روزنامه همشهری به‌عنوان صدای مردم درخواست می‌کنیم مشکلات مسکن مهر در پردیس و پرند را پیگیری کند.
 
گلایه تعدادی از متقاضیان مسکن مهر


  فراموشی مجرمان اقتصادی
سلام. وقت بخیر. در چند‌ ماه گذشته برخی افراد سودجو با احتکار کالاها و اقلام مختلف مورد نیاز مردم، بازار را دچار التهاب کرده و با عدم‌ارائه نیاز مردم در بازار به نوعی خودتحریمی را در نقاط مختلف کشور رواج دادند. از طرفی سازمان تعزیرات حکومتی وزارت دادگستری از کشف انبارهای متعدد کالاهای قاچاق در سراسر کشور خبر داد. در نهایت هم مسئولان قضایی اعلام کردند با این محتکران برخورد قاطع و بدون ملاحظه خواهند کرد، اما تاکنون گزارشی ارائه نشده که با این مجرمان اقتصادی چه برخوردی صورت گرفته است!
 
2456...0912


  استفاده از بلندگو در مدارس
سلام. سال‌هاست معضل مدارسی که در کنار خانه‌های مسکونی در پایتخت فعالیت می‌کنند، همچنان پابرجاست و برخی از این مدارس مشکلات زیادی را برای ساکنان محل ایجاد کرده‌اند. این مراکز آموزشی بیشتر از همه برای افراد مسن، کودکان، افرادی که خسته از محل کار به منزل برمی‌گردند، بیماران جسمی، بیماران ناراحتی‌های عصبی و... آسیب‌های صوتی ایجاد می‌کنند. امیدواریم مسئولان در آموزش و پرورش در مورد نحوه استفاه از بلندگو در مدارس ضوابطی تعیین کنند. چرا برخی از مدارس برای همسایگان خود ایجاد مزاحمت می‌کنند؟ پیشنهاد می‌کنیم روزنامه همشهری گزارشی از این معضل در پایتخت منتشر کند.
 
3564...0919


  مشکلات کارگران قراردادی
سلام. خسته نباشید. در سال‌های اخیر بسیاری از پیمانکاران کارگرانی که در دستگاه‌های مختلف به‌صورت قراردادی مشغول به‌کار بودند را به بهانه‌های مختلف از کار بیکار کرده‌اند. در واقع وقتی پیمانکار تغییر می‌کند برخی کارگران مشغول به‌کار را با هر سابقه‌ای اخراج ‌و افراد دیگری را جایگزین می‌کنند. لطفا این مشکلات را به گوش مسئولان به‌خصوص نمایندگان مجلس برسانید تا با تصویب قانونی جلو این اجحاف را در حق کارگران بگیرند. چرا باید با تغییر مدیریت‌ها افراد با سابقه قراردادی به‌راحتی از کار بیکار ‌شوند؟ انتظار داریم روزنامه همشهری با انعکاس مشکلات کارگران در این‌باره گزارشی منتشر کند.
 
خوشنواز از اصفهان


  حمایت از کارآفرینان
با عرض سلام و خدا قوت. در شرایط اقتصادی امروز کمک دولت به بهبود محیط کسب و کار و ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم و حمایت از کارآفرینان باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد. کارآفرینی اگر به‌طور دقیق مورد ارزیابی و تأمل قرار گیرد، نتیجه آن ایجاد کسب‌وکار است که حاصل می‌شود. با حمایت از کارآفرینی می‌توان استعدادهای فکری و جسمی را شکوفا و از هدر رفتن سال‌ها تحصیل، علم و فناوری جوانان جلوگیری کرد. همه کارآفرینان اگر از طرف نهادهای ذی‌ربطی چون وزارت کار حمایت شوند، قطعا از تعداد کل بیکاران کاسته خواهد شد. امیدواریم در این‌باره گزارشی منتشر کنید.
 
3645...0938

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید