مطابق آمارها حدود80درصد تلفات ناشی از حوادث ترافیکی شهری، عابران پیاده و موتورسیکلتسواران هستند.
با بررسی آمار تصادفات درونشهری و تلفات ناشی از آن مشخص شد که حدود 40درصد از تلفات، متعلق به عابران پیاده و 40درصد دیگر متعلق به موتورسیکلتسواران است؛ لذا با توجه به نقش تعیینکننده این دو عامل در آمار تلفات ناشی از تصادفات شهری، شورای هماهنگی ترافیک استانها مکلفند با تشکیل مداوم و پیوسته جلسات این شورا، برنامهریزیهای لازم درخصوص کاهش آمار تلفات عابرین پیاده از طریق آرامسازی تردد خودروها، جداسازی تردد عابرین پیاده از خودروها و ایمنسازی اطراف مراکز جاذب سفر مانند مدارس، دانشگاهها، مساجد، مراکز خرید و بوستانهای شهری پر تقاضا را در برنامه کاری خود قرار دهند.
به گزارش همشهری، مهدی جمالینژاد، رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جلسه شورای ترافیک استان گلستان گفت: در حوزه موتورسیکلت نیز لازم است ساماندهی وضعیت موتورسیکلتسواران اعم از کلاه ایمنی، معاینه فنی و جلوگیری از رفتار پرخطر بهطور جدی انجام شود و همچنین با تخلفات عمده آنها اعم از حرکت در پیادهروها و حمل بار غیرمتعارف، انجام حرکتهای نمایشی و مارپیچ و تردد در خطوط ویژه، برخورد قانونی صورت گیرد. او در ادامه به چند تکلیف قانونی مشخص شده در اسناد بالادستی در حوزه حملونقل عمومی و ترافیک شهری اشاره کرد و خواستار توجه جدی شورای ترافیک استانها به آنها شد. با بررسی تصادفات شهری مشخص شده که بخش قابلتوجهی از آمار تلفات، ناشی از نبود جاده کمربندی یا کنارگذر در اطراف شهرهاست و نبود این معابر باعث میشود ترافیک خودروهای سنگین و سرعت بالای خودروهای شخصی، محیطهای شهری را تحتتأثیر قرار داده و صدمات و تلفاتی را ایجاد کند.
پیگیری برای کاهش تلفات عابران پیاده
در همینه زمینه :