• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 9 آبان 1397
کد مطلب : 36013
+
-

جولان وزرای رژیم اسرائیل در خلیج‌فارس

خاورمیانه
جولان وزرای رژیم اسرائیل در خلیج‌فارس


اگرچه طی سال‌های گذشته، هرازگاهی اخبار غیررسمی از ملاقات‌ مقامات کشورهای عرب خلیج‌فارس با مسئولان مختلف رژیم اسرائیل منتشر می‌شد، اما به‌نظر می‌رسد این روند بعد از سفر رسمی نتانیاهو به مسقط وارد مرحله جدید و بی‌سابقه‌ای شده است؛ به‌طوری که بعد از سفر جنجالی مری رگویو، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم اسرائیل به ابوظبی، قرار است صرفا طی 2هفته آینده، 2وزیر اسرائیلی دیگر نیز به خلیج‌فارس سفر کنند.

 رگویو که برای همراهی با تیم جودوی رژیم اسرائیل به ابوظبی سفر کرده بود با استقبال گرم مقامات اماراتی، بعد از پایان مسابقات از مسجد بزرگ شیخ زاید دیدار کرد. تصاویر این وزیر اسرائیلی که در واکنش به پخش سرود به‌اصطلاح ملی رژیم صهیونیستی در ابوظبی ایستاده و اشک ریخت جنجال بزرگی در رسانه‌های عربی به راه انداخت. این در حالی است که به گفته المیادین قرار است در همین هفته، ایوب قره، وزیر ارتباطات رژیم اسرائیل هم برای شرکت در اجلاسی بین‌المللی به دوبی سفر کند.
از سوی دیگر، به گفته یدیعوت احرونوت، یسرائیل کاتس، وزیر حمل‌ونقل اسرائیل هم طی هفته آینده به مسقط سفر خواهد کرد تا در کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای به میزبانی سلطنت عمان شرکت کند. همزمان با سفر کاتس، طرح «خط آهن صلح» از سوی نمایندگان کشورهای حاضر در کنفرانس مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ طرحی که به موجب آن، اسرائیل از طریق اردن به عربستان و سایر کشورهای عرب خلیج‌فارس متصل می‌شود. اگرچه تا این لحظه بخش قابل‌توجهی از گروه‌ها و احزاب اسلامی عربی نسبت به تشدید روند عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل اعتراض کرده‌اند اما هیچ واکنش رسمی از سوی کشورهای عرب به این تحولات دیده نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید