• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35816
+
-

بالابلندتر از هر بلندبالایی

همه اعداد و ارقام درباره مهاجم 195سانتیمتری سپاهان

کی‌روش استنلی سوارز؛ این برزیلی خوش قدوبالا بدون تردید بهترین خرید سپاهان در این فصل و موثرترین بازیکن این تیم طی 10هفته سپری‌شده بوده است. اگر امیر قلعه‌نویی بعد از چند فصل دوباره به کورس قهرمانی برگشته بخش زیادی از این موفقیت را مدیون ضربات سر این بازیکن است که حتی سیستم بازی سپاهان هم متناسب با توانایی‌های ویژه او طراحی شده است.
   20دقیقه نبود، سپاهان باخت!
استنلی کی‌روش با قدوقامت 195سانتیمتری‌اش از قدبلندترین بازیکنان لیگ ایران در تمامی ادوار محسوب می‌شود. او در 10هفته‌ای که از لیگ گذشته 880دقیقه برای سپاهان بازی کرده و فقط 20دقیقه در میدان نبوده است. هفته دوم لیگ‌برتر در دقیقه70 بازی با سپیدرود -زمانی که سپاهان با 6گل از میزبانش پیش بود- کی‌روش تعویض شد و جای خودش را به رضا دهقانی داد تا فقط 20دقیقه از لیگ را از دست داده باشد. 20دقیقه‌ای که طی آن سپاهان با نتیجه یک بر صفر به سپیدرود باخت و نتیجه بازی از 6-0 به 6-1 تغییر کرد!
   بهترین سرزن، بیشترین خطا
کی‌روش استنلی در 4آیتم نفر اول سپاهان است و همان‌طور که قطعا حدس می‌زنید یکی از این آیتم‌ها ضربات سر بوده است. او به‌طور میانگین در هر بازی 11نبرد هوایی موفق داشته که از این لحاظ هیچکس به گرد پای او هم نمی‌رسد. 3.4شوت در هر بازی و 1.5شوت در چارچوب از کی‌روش استنلی او را در این دو بخش هم به بهترین بازیکن سپاهان تبدیل کرده است. اما چهارمین آیتمی که استنلی در آن رکورددار شده کمی عجیب به نظر می‌رسد. او بیشتر از تمام همبازی‌هایش روی بازیکنان حریف خطا می‌کند! این دکل برزیلی به‌طور میانگین در هر بازی 4.1بار مرتکب خطا می‌شود؛ یعنی بیشتر از هر بازیکن دیگری در ترکیب سپاهان.
   او پاس گل نمی‌دهد!
با بقیه آمارهای این ستاره برزیلی که از سایت متریکا استخراج شده است بیشتر آشنا شوید. کی‌روش در هر بازی به‌طور میانگین 41.6بار توپ را لمس کرده، در 58.2درصد نبردهایش موفق بوده و 54.8درصد پاس‌هایش درست به مقصد رسیده است. این معدل در دقت پاس، او را در میان تمامی بازیکنان سپاهان در رتبه12 قرار می‌دهد که شاید برای یک مهاجم رتبه بدی هم نباشد. اما نقطه تاریک کارنامه او رقم ناچیز پاس‌های کلیدی به همبازی‌ها است که باعث شده استنلی در کنار 7گل زده‌اش هیچ پاس گلی به نام خود ثبت نکند. او در مجموع 880دقیقه فقط 5پاس کلیدی داده، یعنی به‌طور میانگین در هر بازی 0.5پاس که از این تعداد هم هیچ‌کدام منجر به گل نشده‌اند و بنابراین آمار پاس گل‌های کی‌روش هنوز روی عدد صفر تکان نخورده است. با این وجود، کی‌روش با میانگین 7.61امتیاز در هر بازی، دومین بازیکن برتر لیگ (بعد از خلعتبری) و موفق‌ترین خارجی فصل (بالاتر از آنتونی استوکس) بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :