• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35807
+
-

صحنه‌آرایی صبحگاهی

تیتر یک
صحنه‌آرایی صبحگاهی

 اینستاگرام برنامه «حالا خورشید»روز شنبه خبر داد که علی فروغی، مدیر شبکه 3، مهمان یکشنبه این برنامه است. در همان پست اینستاگرامی از مردم خواسته شده بود که اگر پرسشی دارند در بخش کامنت‌ها بنویسند. نتیجه این دعوت، نزدیک به 8هزار کامنت تا لحظه شروع برنامه بود؛ کامنت‌هایی پر از انتقاد و حتی فحاشی به فردی که به اعتقاد برخی مخاطبان برنامه حالا خورشید نه براساس شایستگی که به پشتوانه روابط فامیلی، مدیر شبکه 3 شده است.
چند نمونه را ببینید: «بهشون بگید عمیقا ازشون متنفریم... ازشون بپرسید می‌دونند وقتی نخستین قسمت نود پخش شد، چند سالشون بوده؟...چقدر پسر باجناق آقای حدادعادل بودن تأثیر داشت در اینکه مدیر شبکه سه بشی... پرسشی نداریم. ازشون خواهش می‌کنیم از صداوسیما خصوصا شبکه 3 تشریف ببرند... همسن‌های این پسر الان با مدرک دکتری بیکارن. این پسر چطوری الان تو موقعیت شغلی هستن؟...پارتیشون کی بوده؟...هیچی. فقط نفرت عمیق مارو بهش برسونید...»

مشخص بود که کلیدی‌ترین سؤال از فروغی درباره برنامه نود و چالش اخیر با عادل فردوسی‌پور خواهد بود. سؤالی که مدیر 30ساله شبکه سه تلاش کرد از موضع بالا به آن جواب بدهد. خلاصه‌ای از توضیحات او را بخوانید: «تصمیم کنداکتور را علی فروغی نمی‌گیرد. شورای کنداکتور درباره پخش‌شدن یا نشدن برنامه‌ها تصمیم می‌گیرد. من تصمیم شخصی نگرفتم. فوتبال جذاب داشتیم و شورای کنداکتور تصمیم گرفت ۹۰ پخش نشود. بحث‌های داخل خانواده نباید بیرون رود. اینکه عادل مصاحبه کرد کار درستی نبود. در همه دنیا مصاحبه درباره برنامه حتما باید با هماهنگی شبکه باشد.
در قرارداد رسمی تهیه‌کننده‌ها آمده که نباید بدون هماهنگی مصاحبه کنند. بی‌بی‌سی به‌دلیل تخطی یک مجری او را اخراج کرد. من می‌خواهم خودمان را با بی‌بی‌سی مقایسه کنم چون بسیار حرفه‌ای هستیم. من گفتم گزارش بازی پرسپولیس-السد را به عادل بدهند، چون اختلاف بر سر برنامه ۹۰ بود. بعد از پخش فوتبال من گفتم برنامه ۹۰ پخش شود اما عادل فردوسی پور خودش قبول نکرد. برنامه ۹۰ این هفته هم به ‌سبب همزمانی با شب اربعین پخش نمی‌شود ولی از هفته بعد پخش خواهد شد.»  در انتهای این گفت‌وگو، رضا رشیدپور، مجری برنامه، از فروغی خواست که فرصتی ایجاد کند که پیش از بازی کاشیما-پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، عادل یک ویژه برنامه نود داشته باشد. فروغی گفت تصمیم‌گیرنده شورای کنداکتور است با این حال او شخصا مخالفتی ندارد. بعد از گفت‌وگوی فروغی به‌نظر می‌رسید برنامه حالا خورشید تمام‌شده اما چند دقیقه بعد عادل فردوسی‌پور روی خط تلفنی برنامه آمد.
رشیدپور وانمود کرد که این بخش از پیش هماهنگ نشده بود. او تلویحا تلاش کرد عادل را مجاب کند که بگوید رفتارش حرفه‌ای نبوده است. اما عادل با چند جمله - شاید ناخواسته- همه نقشه‌ها را بر آب کرد: «اینکه به من گفته‌اند برنامه ساعت 12شب روی آنتن برود، واقعا این جوری نبود.» او در جایی دیگر هم تأکید کرد که بازی انگلیس- اسپانیا شبه دوستانه بوده و اهمیت زیادی نداشته است. این در حالی است که دقایقی قبل فروغی تلاش کرده بود این بازی را که به جای نود پخش شد، بسیار مهم و جذاب نشان بدهد. عادل در ادامه گفت که۲۰سال است در صداوسیما کار می‌کند و خودش را فرزند رسانه می‌داند و خطوط قرمز را همیشه رعایت کرده است. بعد هم توضیح داد که در هر مجموعه‌ای اختلاف سلیقه هست و قرار نیست او و فروغی مثل هم فکر کنند.
در نهایت هم تأکید کرد که تصمیم مدیران شبکه برایش قابل احترام است. با وجود لحن آرام فردوسی‌پور و تلاش او برای عبور از این چالش، پستی که ساعتی بعد رشیدپور در اینستاگرام خودش منتشر کرد، نشان داد که پایان این نمایش صبحگاهی به مذاق مدیران تلویزیون خوش نیامده است. رشیدپور نوشت: «ای کاش عادل در پایان به اختلاف‌ها و سوءتفاهم‌ها تأکید نمی‌کرد. به‌نظرم اشتباه بود. به هر حال من تلاشم را کردم.» از طرف دیگر کامنت‌هایی هم که بعد از این برنامه زیر عکس مشترک رشیدپور و فروغی نوشته شد، حاکی از آن بود که برنامه‌ای که ظاهرا قرار بوده حقانیت مدیران صدا و سیما به‌ویژه مدیر جوان شبکه 3 را نشان دهد، کارکردی عکس پیدا کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید