• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35812
+
-

هلی‌کوپتر مرگ

هلی‌کوپتر مرگ

فوتبال انگلیس شنبه شب بحرانی و غم‌انگیزی داشت. هلی‌کوپتر حامل برخی مقامات لسترسیتی بلافاصله پس از بلند شدن از روی چمن ورزشگاه کینگ‌پاور سقوط کرد و سرنشینان را به کام مرگ برد. این تنها حادثه دلخراش شنبه‌شب انگلستان نبود. در جریان بازی لستر با وستهام، مچ پای دنیل آمارتی- بازیکن غنایی لستر- هم شکست و از جا در‌آمد. از طرفی، گلن هادل- اسطوره فوتبال انگلیس- هم که هم‌اکنون به‌عنوان کارشناس در شبکه‌هایBT sport و ITV Sport فعالیت می‌کند در برنامه تلویزیونی دچار سکته شد و همه تصور می‌کردند مرده است. اگر امره جان هم هنوز در لیورپول بود، کلکسیون حوادث تلخ این شب هم تکمیل می‌شد. به بازیکن ترک‌تبار آلمانی سابق لیورپول که هم‌اکنون در یوونتوس حضور دارد گفته شده به‌دلیل مشکل تیروئید تا 2‌ماه قادر به بازی نخواهد بود. طرفداری (یک طرفدار مسن برایتون) که همراه پسرش برای تماشای بازی با وولورهمپتون به ورزشگاه آمکس آمده بود حالش بد شد و فوت کرد.

سریواداناپارابا- مالک باشگاه لستر- همراه با یکی از اعضای خانواده‌اش در هلی‌کوپتر اختصاصی حاضر بود و زنده زنده سوختند. این تاجر تایلندی که 2 سال پیش از مرگش موفق شده بود برای اولین‌بار لسترسیتی را به قهرمانی لیگ برساند بعد از بازی با وستهام، دنیای فوتبال را سوار بر هلی‌کوپتر برای همیشه ترک کرد. نقص فنی در دُم هلی‌کوپتر ایجاد شد تا بلافاصله آن را بعد از پرواز به ارتفاع 60متری در پارکینگ ورزشگاه با سر فرود بیاورد. کاسپر اشمایکل- دروازه‌بان دانمارکی لستر- و همسر پیتر شیلتون- اسطوره این باشگاه- نخستین افرادی بودند که این حادثه را از نزدیک دیدند. این هلی‌کوپتر علاوه بر 2خدمه پرواز، ظرفیت جابه‌جایی 6مسافر را داشت. شدت انفجار به حدی بوده که گروهی از هوادارانی که در اطراف محل حادثه بودند  مجبور شدند برای رهایی از ترکش‌ها و شدت انفجار، سنگر بگیرند. آیاوات- پسر سریواداناپارابا و نایب‌رئیس باشگاه- و همچنین جان رودکین- مدیر اجرایی باشگاه- سوار هلی‌کوپتر نبودند. سریواداناپرابا به‌عنوان مالک کمپانی کینگ‌پاور، سال2010 لسترسیتی را 39میلیون دلار از میلان مانداریچ در دسته اول خرید و از سال2011، ریاست این باشگاه را برعهده دارد. او سال گذشته باشگاه بلژیکی 

«او اچ لوون» را هم خریده بود. تاجر تایلندی فعالیت تجاری خود را از سال1989 با یک فروشگاه دیوتی‌فری آغاز کرد. خانواده او تاکنون 120میلیون پوند به باشگاه تزریق کرده‌اند. شرکت کینگ پاور خرده‌فروشی در بزرگ‌ترین فرودگاه‌های بریتانیا را در دست دارد و طبق گزارش فوربس، ثروت ویچای 9/1میلیارد پوند تخمین زده شده است. او در سال 1997با تماشای بازی لستر در فینال جام اتحادیه مقابل میدلزبورو و هنرنمایی امیل هسکی به این باشگاه علاقه‌مند شد. او به‌خاطر ارزان نگه‌داشتن بلیت‌ها و همچنین توزیع رایگان دونات و نوشیدنی بین هواداران و اهدای 60بلیت یکساله به مناسبت 60سالگی‌اش بین طرفداران و البته قهرمانی لیگ برتر بین مردم شهر 117هزار نفری لستر بسیار مورد احترام بود؛ درست برخلاف سایر مالکان ثروتمند خارجی و بدنامی که در فوتبال انگلیس حضور دارند؛ امثال گلیزرها (منچستر) و... شرکت او در فرودگاه‌ها 12هزار متر مساحت و 7هزار کارمند دارد. پیش از سال2009، او به نام ویچای راکسریاکسورن شناخته می‌شد و پس از آن بود که مانند همه افراد مود وثوق پادشاه (لقبی مانند شوالیه در انگلستان) به نام خانوادگی سریواداناپرابها مفتخر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید