• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 6 آبان 1397
کد مطلب : 35658
+
-

غبار کردستان و کرمانشاه را فرا گرفت

‌صبح دیروز غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهرهای این دو استان به 10 برابر حد مجاز رسید

آب و هوا
غبار کردستان و کرمانشاه را فرا گرفت

هوای مناطقی از استان‌های کردستان و کرمانشاه از صبح دیروز، شنبه، در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت. این در حالی است که از روز جمعه شاهد بارندگی در این 2 استان بودیم؛ بارندگی‌هایی که زلزله‌زدگان استان کرمانشاه را با مشکلات بسیاری مواجه کرد. به گزارش همشهری، رئیس اداره نظارت و پایش هوای اداره کل محیط‌ زیست استان کرمانشاه با اشاره به این‌که غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه صبح دیروز به 10 برابر حد مجاز رسید، گفت: هوای کرمانشاه در وضعیت بحران قرار گرفت. میانگین 6 ساعته (12 شب تا 6 صبح) غلظت ذرات معلق موجود در هوای پنجم آبان، شهر کرمانشاه به 1500 میکروگرم بر مترمکعب هوا و میانگین 8 ساعته نیز به 1692 میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده است.

«جمال رحمانی» غلظت استاندارد ذرات معلق موجود در هوا را حدود 150 میکروگرم بر مترمکعب هوا اعلام کرد و یادآور شد: اکنون غلظت گرد و غبار در شهر کرمانشاه به 10 برابر حد مجاز رسید که وضعیت بحران را نشان می‌دهد.  وی افزود: دیروز  علاوه بر کرمانشاه در‌شهرهای پاوه، سرپل ذهاب، اسلام‌آباد غرب و قصر شیرین نیز هوا در وضعیت بحران قرار گرفت. چنانچه دید افقی در قصرشیرین به 200 متر رسید. به گفته رحمانی، این گرد و غبار از اواخر شب شنبه آغاز شد و از صبح از سمت غرب استان کاهش یافت و به سمت شهرستان‌های شرقی حرکت کرد. همچنین به دلیل گرد و غبار مدارس شهرهای گیلانغرب، قصر شیرین، سرپل ذهاب، اسلام‌آباد غرب دالاهو، پاوه و کرمانشاه در همه مقاطع در گروه صبح تعطیل شد. 


آلودگی هوا در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کردستان هم دراین‌باره گفت: صبح شنبه شاخص آلودگی هوای سنندج  در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت. «فریبا رضایی» افزود: از ساعت 2 بامداد شنبه میزان غلظت ذرات معلق در هوای سنندج شروع به افزایش کرد به گونه‌ای که طبق شاخص 5/2میکرون به 243 و بر اساس شاخص 10 میکرون به 470 رسید.  وی با بیان این‌که بر اساس شاخص‌های مذکور وضعیت هوا در شرایط خطرناک و 10 برابر حد مجاز قرار داشت، افزود: وضعیت فعلی هوای سنندج از شرایط خطرناک کمتر و در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت و با وزش باد وضعیت هوا به‌تدریج بهبود پیدا کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید