• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 3 آبان 1397
کد مطلب : 35451
+
-

پروژه‌های کوچک اما تأثیرگذار

مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران با حضور مسئولان شهری افتتاح شد

محمد سرابی/خبرنگار

مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران با هدف اجرای مراحل پس از جمع‌آوری متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابان شروع به‌کار کرد. این مجتمع که 3هزار مترمربع مساحت دارد و با 100نفر پرسنل می‌تواند 250مددجو را پذیرش کند، در بزرگراه فتح و نرسیده به رودخانه کن قرار دارد.
به گزارش همشهری، شهردار تهران در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: «معمولا در کشور ما هر پروژه را با حجم و اعتبار هزینه شده ارزیابی می‌کنند، اما گاهی یک حرکت اجتماعی کوچک از یک پروژه پرهزینه تأثیر بیشتری دارد. ساخت مرکز فوریت‌های اجتماعی از این جهت که دستگاه‌های متولی را گردهم آورده است، تأثیرگذار خواهد بود.» او ادامه داد: «اتفاقا در قوانین کشور کمترین مسئولیت در بخش آسیب‌های اجتماعی متوجه شهرداری‌هاست و دستگاه‌های دیگر مسئولیت بیشتری دارند. شخصی می‌گفت انسان اگر قربانی شود، نباید تحقیر شود، اما این تحقیر اتفاقی است که برای متکدیان در خیابان‌های شهر تهران افتاده است.» 
محمدحسین مقیمی، استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: «تلاش می‌کنیم که این اقدامات دولتی نشود تا این تصور به‌وجود نیاید که دولت باید به همه این امور رسیدگی کند. در عین حال، از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد بهره خواهیم برد.» همچنین فرماندار تهران در این مراسم گفت: «ایجاد مجتمع فوریت‌های اجتماعی از بهترین مصوبات شورای اجتماعی کشور بود.» عیسی فرهادی ادامه داد: «در حوزه آسیب‌های آشکار مانند اعتیاد، تکدیگری، سدمعبر و... بیش از 10دستگاه مسئول هستند که آسیب‌دیدگان در این محل جمع‌آوری و غربالگری می‌شوند و به دیگر دستگاه‌ها به تناسب نیاز خود ارجاع خواهند شد. امیدوار هستیم که همه همراهی کنند تا متکدیان را توانمند کنیم و کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگردانیم.» 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به شرایط شهر تهران گفت: «کلانشهر تهران به‌دلیل گسترش بی‌رویه، مهاجرت و حاشیه‌نشینی، سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور شده و در تهران به اندازه کل کشور آسیب‌دیده حضور دارد.» ولی‌اله‌ شجاع‌پوریان عنوان کرد: «از سویی قانونگذار شرح وظایف و تقسیم کار ملی را انجام داده است که اگر رعایت شود، وضعیت متفاوتی داریم. براساس همین قوانین شهرداری‌ها وظیفه جمع‌آوری و فراهم‌کردن زیرساخت‌ها را دارند. انتظار داریم همه دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام دهند تا همه فشار کار بر دوش شهرداری نماند.» او ادامه داد: «طبق برنامه در مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران متکدیان و معتادان پس از 24ساعت به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌شوند تا حمایت‌های لازم را 
دریافت کنند.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید