• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35390
+
-

همه علیه آقای رئیس

همه علیه آقای رئیس

احمد ضیایی- رئیس فدراسیون والیبال- شاید روزی فکر نمی‌کرد که در بحرانی‌ترین روزهای مدیریت کمتر از یک‌سالش در والیبال، اینگونه مورد حمله شدید همشهری ارومیه‌ای‌اش، سعید معروف -کاپیتان تیم ملی- قرار بگیرد، آن هم در روزهایی که بیش از هر زمانی به همراهی آنها نیاز دارد. اما گویا در این جدایی، پای همشهری دیگر در میان است و سعید معروف او را به رئیس فدراسیون ترجیح داده؛ ترک پست سرپرستی تیم ملی توسط امیر خوش خبر مرد در سایه تیم ملی والیبال ایران و بازگشتش به وزارت ورزش به‌قدری برای کاپیتان تیم ملی مهم بود که در پستی اینستاگرامی به‌شدت به احمد ضیایی، رئیس فدراسیون حمله و او را متهم کرد که به قول معروف «کسی رو گذاشتن تو راس کار که سرعت تخریبش خوب باشه و اصلا نفهمه چیکار داره می‌کنه.» کاپیتان تیم ملی البته در ادامه حملات بسیار تند و گاه بی‌ادبانه‌ای نیز خطاب به رئیس فدراسیون نوشته و در آخر آرزو کرده که «وزارت محترم ورزش سریعا قانون بازنشسته هارو اجرا کنه که این آقا فکر نکنه هر کاری دلش بخواد می‌تونه بکنه. به امید روزی که دیگه آدمای نالایق رو تو پست ریاست نبینیم.» این شاید بی‌سابقه‌ترین حمله‌ای بود که منتقدان احمد ضیایی از دی96 که او به‌جای محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال شد، به او 
داشته‌اند.
ضیایی این روزها به‌دلیل اجرای قانون منع حضور بازنشستگان در مناصب مدیریتی، باید پست ریاست فدراسیون را در کمتر از یک‌ماه دیگر تحویل دهد؛ اما وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها و البته جلساتی که به این منظور در وزارت ورزش برگزار شده، از ترک نکردن پست ریاست فدراسیون سخن گفته است. گویا در ادامه پافشاری‌هایش حتی کار به ورود فدراسیون جهانی والیبال به این مسئله نیز کشیده شده و این فدراسیون در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ایران مسئله را جویا شده است.
در چنین شرایطی رفتن  امیر خوش خبر از تیم ملی والیبال گرچه آنطور که خودش به میزان گفته است «به‌دلیل پایان ماموریت و بازگشت به وزارت ورزش»؛ پایگاه مخالفان او را به‌شدت قوی کرده است. ضیایی در انتخابات دی‌ماه  96 با چراغ سبز محمدرضا داورزنی، رئیس پرقدرت فدراسیون والیبال که حالا و آن‌روزها روی صندلی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش نشسته است، به ریاست فدراسیون رسید. بسیاری مدیریت او را ادامه راه داورزنی عنوان می‌کردند اما ضیایی خیلی زود نشان داد که اتفاقا خیلی علاقه‌مند است که نه راه مدیرسابق که راه خود را برود و بر همین اساس تیم داورزنی را رفته‌رفته از فدراسیون خارج کرد و شیوه و روش خودش را پی گرفت. حالا اما بسیاری از کسانی که حتی در روزهای اول، همراه ضیایی در فدراسیون والیبال بودند، در رسانه‌ها به‌شدت از شیوه مدیریتی‌اش انتقاد می‌کنند. از همه جالب‌تر یکی از اتهاماتی که به ضیایی زده می‌شد، حضور آنچه «گروه ارومیه‌ای‌های والیبال» عنوان می‌شد در فدراسیون است. اما از خوش خبر که اتفاقا اهل ارومیه است بگذریم و آنطور که خودش به میزان گفته: «آقای ضیایی همان ابتدا به من گفته بود که اگر جانشین مناسبی پیدا کند، من را تغییر می‌دهد.» سعید معروف، دیگر همشهری ارومیه‌ای ضیایی نخستین حمله تند، بی‌سابقه و همه‌جانبه را به ضیایی کرده است؛ آنها پیش از این با هم دوست و رفیق بودند و آنطور که پیش از این خبرگزاری فارس نوشته بود در اقدامی خلاف عرف در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون حضور پیدا کرده و به‌دنبال اسپانسر برای والیبال بودند.
نکته جالب اما در این میانه اعلام حضور خوش خبر برای حضور در انتخابات بعد از رفتن ضیایی از ریاست فدراسیون والیبال است. او می‌گوید که «من کارمند وزارت ورزش هستم و به‌صورت مستقل نمی‌توانم کاندیدا شوم. البته ریاست فدراسیون به لحاظ کاری برای من پیشرفت محسوب می‌شود و همه هم پیشرفت را دوست دارند و من هم به این موضوع علاقه دارم.» مخالفان ضیایی فکر می‌کنند که او به هر حال با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از فدراسیون والیبال رفتنی است و با ایجاد موج انتقادی در روزهای آخر، بلندشدن او از روی صندلی ریاست فدراسیون را تسهیل کنند. با این حال ضیایی آنطور که نشان داده رفتارهایش بی‌هزینه نیست، رفتنش هم بی‌زحمت نخواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید