• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35388
+
-

اوزیل خوشبخت می‌شود

اوزیل خوشبخت می‌شود

بعد از جام‌جهانی کابوس‌وار آلمان و اوزیل، کابوس‌های دیگری برای بازیکن آلمانی ترک‌تبار آرسنال در پیش بود؛ درست مثل روزهای منتهی به جام جهانی روسیه. او که به همراه گوندوغان، هم‌تیمی‌اش در تیم ملی و بازیکن منچسترسیتی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه با رجب طیب اردوغان عکس یادگاری انداختند و در کمپین انتخاباتی او شرکت کردند، به‌شدت از سوی آلمانی‌ها مورد انتقاد قرار گرفتند. اردوغان اصلا وجهه خوبی در آلمان ندارد و مردم و دولت این کشور او را به چشم یک دیکتاتور می‌بینند. برای همین بود که این دو بازیکن چه قبل و چه بعد از جام‌جهانی، هو و مسخره شدند و کار به جایی رسید که اوزیل از تیم ملی خداحافظی و از نژادپرستی آلمانی‌ها گلایه کرد. حالا به‌نظر می‌رسد ابرها کنار رفته و روزهای خوب مسوت اوزیل دوباره فرارسیده است.
آرسنال، دوشنبه‌شب با برتری 3بر یک، مقابل لسترسیتی خود را به‌عنوان یک مدعی مطرح کرد. این دهمین پیروزی پیاپی توپچی‌ها در تمامی میادین بود. اکتبر2007، آرسنال رکورد 12برد پیاپی را برای خود به‌ثبت رسانده بود. پیر امه‌ریک اوبامیانگ در دقیقه61 به‌جای میخیتاریان به میدان آمد و در دقایق63و 66 دو بار دروازه روباه‌ها را فروریخت. توپچی‌ها بهترین آمار گلزنی بازیکنان تعویضی را در فصل جاری دارند. اوبامیانگ نیز اکنون در 22بازی قبلی‌اش برای آرسنال در لیگ برتر، روی 21گل تأثیر مستقیم داشته است (16گل زده و 5پاس گل). مسوت اوزیل-هافبک آلمانی آرسنال- نیز در این بازی بسیار خوش درخشید و با گل دقیقه45 خود به 30گل زده در لیگ برتر رسید و بهترین گلزن آلمانی تاریخ این لیگ شد. این سومین گل او در 4بازی اخیرش برای آرسنال در لیگ برتر بود. اوزیل در 6 بازی اخیر 4گل برای آرسنال زده، درحالی‌که در 22بازی قبل از آن، فقط یک گل زده بود. همچنین توپچی‌ها در 11بازی اخیرشان در همه رقابت‌ها، حداقل 2گل را به ثمر رسانده‌اند.
اوبامیانگ هم به لطف اوزیل رکورد آنری را زد و در 22بازی ابتدایی‌اش در لیگ جزیره برای آرسنال به 16گل رسید. اوبامیانگ بین بازیکنان آرسنال در سال 2018 بیشترین تأثیر را روی گل‌ها داشته است. او در 24بازی با پیراهن آرسنال موفق به ثبت 18گل و 5پاس گل شده است (22بازی لیگ برتر: 16گل و 5پاس گل). امری هم به لطف اوزیل و اوبامیانگ 7تساوی این فصل را در نیمه‌های دوم به برد تبدیل کرد. آرسنال در این فصل بیشترین گل توسط بازیکن تعویضی را نسبت به تیم‌های دیگر لیگ جزیره دارد؛ 6گل. حالا توپچی‌ها 10برد پیاپی دارند و آخرین باری که آرسنال 10بازی پیاپی در تمام رقابت‌ها را برده بود به اکتبر 2007برمی‌گردد با 12برد متوالی.
اوزیل در بازی با لستر و بازی‌های آرسنال در این فصل به‌قدری خوب بوده که حالا همه با تماشای تکنیک و نبوغ او مدهوش شده‌اند؛ حداقل در انگلیس اینگونه است، هر چند در آلمان هنوز کدورت‌ها برطرف نشده. عده‌ای از کارشناسان معتقدند که اونای امری با بردن ژاکا از وسط زمین به پست مدافع چپ و بیشتر بازی دادن به توریرای اروگوئه‌ای به اوزیل خدمت کرده و نبوغ او را آزاد کرده است. اینها تنها دلایلی نیست که حال اوزیل را در این روزها خوب کرده است، او در زندگی خصوصی هم در حال تجربه کردن خوشبختی است. نامزد او امینه گلشه کسی است که باعث حال خوب این روزهای مسوت شده. امینه در سال2014به‌عنوان دختر شایسته ترکیه انتخاب شد اما سال بعد از آن در مسابقات جهانی نتوانست برنده شود. با این‌حال او برند خودش را ساخته و به‌عنوان مدل مشغول ‌کار است. امینه 25ساله در گوتبورگ سوئد از یک پدر عراقی/ترکمنی و یک مادر ترکیه‌ای متولد شده است. خانواده او بعدها به استانبول رفتند. بنابراین ریشه ترک مسوت و امینه مشترک است و آنها را به درک متقابل رسانده تا قد کوتاه‌تر مسوت مانع تفاهم آنها نشود. گلشه به‌تازگی با بازی در سریال ترکیه‌ای «هرگز تسلیم نمی‌شوم» خودش را به‌عنوان یک بازیگر تلویزیونی مطرح کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید