• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35387
+
-

چهل‌صدم تا قهرمانی!

2 پیروزی متوالی در لیگ برتر، استقلال را به جمع 5تیم بالای جدول رسانده است. شفر و پسرها انتهای این هفته در یک بازی بزرگ روبه‌روی سپاهان قرار می‌گیرند تا در صورت شکست دادن این تیم، یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ برتر باشند. پس از تغییرات گسترده در تابستان، زمان نسبتا زیادی طول کشید تا شفر ترکیب اصلی تیمش را شناسایی کند. او حالا استقلال را با محوریت مهره‌های جوان به زمین می‌فرستد و تیم او به کمک این تغییر، از همیشه آماده‌تر نشان می‌دهد. استقلال شفر این فصل را با 2 تساوی متوالی در مقابل پیکان و ذوب‌آهن کلید زد. پس از پیروزی خانگی یک طرفه در جدال با تراکتورسازی، شکست در زمین پارس‌جنوبی مثل یک سکته بزرگ بود. بعد از این اما استقلال هیچ شکست دیگری را در این فصل از لیگ برتر تجربه نکرده است. استقلال با 5تساوی، 3پیروزی و یک شکست، در 9هفته شروع لیگ 14امتیاز به‌دست آورده است. آنها به‌صورت میانگین از هر بازی، 55/1امتیاز گرفته‌اند؛ آماری بهتر از شروع لیگ برتر هشتم که استقلال در پایان آن به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید.
آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر، با امیر قلعه‌نویی به‌دست آمد. ژنرال و تیمش در لیگ دوازدهم، در رقابتی نزدیک با تراکتورسازی و سپاهان توانست به سکوی اول لیگ تکیه بزنند. این قهرمانی در حالی رقم خورد که شروع این تیم در 9هفته اول، چندان هم رؤیایی و شگفت‌انگیز نبود. استقلال امیر فصل را با شکست دادن آلومینیوم هرمزگان آغاز کرد اما در هفته دوم، مغلوب سایپا شد. پس از پیروزی در برابر ذوب‌آهن در هفته سوم، این تیم در 3 دیدار متوالی با مس، ملوان و پرسپولیس به تساوی رسید. آبی‌ها در ادامه پیکان و استقلال خوزستان را از پیش رو برداشتند و در برابر فجرسپاسی به تساوی رضایت دادند. آنها در 9هفته اول لیگ، 16امتیاز گرفتند و به‌صورت میانگین 77/1امتیاز از هر بازی را تصاحب کردند. قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر هشتم، در شرایطی رقم خورد که این تیم یک شروع فاجعه‌بار را رقم زده بود. تیم ژنرال بعد از شکست دادن ابومسلم در هفته اول، به پگاه، مس کرمان و صبای قم باخت و با سپاهان و برق شیراز مساوی کرد. پس از شکست خوردن در مقابل صبا، آبی‌ها به رده ماقبل‌پایانی جدول رسیدند. اوج‌گیری استقلال اما از هفته هفتم با تحمیل شکست 6 گله به استقلال اهواز کلید خورد. این تیم در هفته هشتم راه‌آهن را نیز شکست داد و در داربی هفته نهم با پرسپولیس مساوی کرد. استقلال لیگ برتر هشتم در 9مسابقه شروع فصل تنها 12امتیاز گرفت. در واقع میانگین امتیازهای این تیم در شروع فصل، 33/1امتیاز برای هر بازی بود. به جز این 2 فصل، استقلال تجربه یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر را نیز دارد. آنها در لیگ پنجم به سختی پاس تهران را کنار زدند و قهرمانی را جشن گرفتند. در آن فصل، باز هم قلعه‌نویی سرمربی این تیم بود. امیر و شاگردها در آغاز فصل صباباتری را با 4گل شکست دادند اما در هفته دوم مغلوب پاس تهران شدند. این تیم در هفته سوم ملوان را شکار کرد و پس از تساوی هفته چهارم با ابومسلم،استقلال اهواز و راه‌آهن را شکست داد. دومین شکست فصل آبی‌ها در هفته هفتم روبه‌روی سپاهان رقم خورد و این تیم در هفته‌های هشتم و نهم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی با فجر و سایپا دست پیدا نکرد. استقلال در 9بازی شروع فصل 15 امتیاز گرفت و میانگین 66/1 امتیاز برای هر بازی را ثبت کرد. 
در فصل‌های منجر به قهرمانی لیگ، استقلال هیچ‌وقت شروع خارق‌العاده‌ای را رقم نزده است. آنها همواره در این هفته‌ها لغزش‌های خاص خودشان را تجربه کرده‌اند و هیچ‌وقت بدون شکست در 9هفته اول لیگ، تجربه قهرمانی در لیگ برتر را نداشته‌اند. مرور گذشته نشان می‌دهد تیم وینفرد شفر برای قهرمانی، باید میانگین امتیازهایش در هر مسابقه را به عدد 2نزدیک کند. استقلال لیگ دوازدهم با تصاحب 97/1امتیاز در هر مسابقه، استقلال لیگ هشتم با 94/1امتیاز به ازای هر بازی و استقلال لیگ پنجم با 96/1امتیاز در هر مسابقه، روی سکوی اول لیگ برتر قرار گرفتند. استقلال در این فصل هنوز چیزی را از دست نداده و با چند پیروزی متوالی، می‌تواند یک مدعی جدی برای قهرمانی لیگ باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید