• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35345
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

پنجشنبه 3 آبان
جمعه 4 آبان


خیره به تشک- کمی هیجان همیشه برای زندگی لازم است و مسابقات ورزشی، به‌ویژه مسابقاتی که ملی‌پوشان ایران در آن حضور دارند بخشی از این هیجان را تامین می‌کند. مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نیز که ملی‌پوشان ایران در آن حضور دارند، بخشی از همین روند است که نباید تماشای آن را از دست داد. این مسابقات از سوم آبان‌ماه در بوداپست آغاز می‌شود و 10نفر از فرنگی‌کاران ایرانی نیز در آن حضور دارند. صدا و سیما نیز قصد دارد این رقابت‌ها را به‌صورت زنده در روزهای جمعه و شنبه برابر۴ و ۵ آبان‌ماه از شبکه سه سیما پخش کند. مسابقات وزن‌های 55، 63، 72و 82کیلوگرم در روز پنجشنبه 3آبان، رقابت‌ وزن‌های 60، 67و 87کیلوگرم در روز جمعه 4آبان‌ماه و رقابت وزن‌های 77، 97و 130کیلوگرم در روز شنبه 5آبان‌ماه برگزار می‌شوند. 

«خاموشخانه» در سایه - از روز جمعه چهارم آبان‌ماه یک نمایش جدید دیگر در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. خاموشخانه نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور است که از روز جمعه چهارم آبان‌ماه در تالار سایه روی صحنه خواهد رفت. مدت نمایش 60دقیقه و قیمت بلیت آن 30هزار تومان است. این اثر نمایشی روایتگر بخشی از زندگی بنیامین و شیواست که حدود 5سالی است که در کمپ پناهجویان زندگی می‌کنند و کارهای نهایی اقامت آنها در حال انجام است اما شخصی به نام گل بهاری که قرار است کارهای آنها را به سرانجام برساند سرنوشت داستان را وارد جریان تازه‌ای می‌کند. شیوا مکی‌نیان و بنیامین اثباتی به‌عنوان بازیگر حضور دارند. 



نمایشگاه نقاشی «نقطه» آیدا توپال - نمایشگاه نقاشی آیدا توپال با عنوان نقطه در نگارخانه برج آزادی ۴ آبان آخرین روز نمایش خود را می‌گذراند. توپال با ۱۰سال سابقه فعالیت هنری در زمینه هنرهای تجسمی و نمایشی، به سبک نقاشی با استفاده از نقطه یا پوینتیلیسم‌گرایش آثار بسیاری با تکنیک آکریلیک و چسب‌چوب خلق کرده است. پوینتیلیسم به معنی نقطه‌چینی یا نقطه‌نقطه یکی از سبک‌های نقاشی پسادریافتگری است که در آن تصویر، به‌ وسیله گذاشتن نقطه‌های کوچکی از رنگ خالص به‌صورت مجزا ولی در کنار هم، شکل می‌گیرد. ژرژ سورا این روش را در سال ۱۸۸۶ تا آنجا گسترش داد که شاخه‌ای دیگر به نام نقطه‌‌چینی از دریافتگری به‌وجود آمد.

در ایران تا‌کنون در سطح گسترده به این سبک نقاشی پرداخته نشده است. این دومین نمایشگاه انفرادی آیدا توپال است که با هدف آشنایی بیشتر مردم ایران با این سبک برپا می‌شود. 



جمعه جذاب برای اهل فوتبال - مسابقه استقلال و سپاهان بدون درنظر گرفتن شرایط 2 تیم همیشه جذاب بوده است. این بازی، یکی از رویارویی‌های کلاسیک فوتبال ایران است که در این فصل جذاب‌تر از همیشه هم به نظر می‌رسد. امیر قلعه‌نویی که بیشترین موفقیت را برای استقلال در لیگ برتر به‌دست آورده، حالا روی نیمکت سپاهان می‌نشیند. جدال قلعه‌نویی با استقلال اغلب جذابیت‌های بسیاری برای اهالی فوتبال و رسانه‌ها داشته و حالا شرایط 2 تیم در جدول نوید یکی از هیجان‌انگیزترین رویارویی‌های چند سال اخیر قلعه‌نویی و استقلال را می‌دهد. رقابت قلعه‌نویی با شفر از دیگر جذابیت‌های این بازی است. آنها فصل گذشته هم جدال‌های جذابی را برگزار کردند. قلعه‌نویی در لیگ و بازی رفت در لیگ قهرمانان آسیا توانست شفر را شکست دهد. سرمربی آلمانی استقلال که فلسفه فوتبال قلعه‌نویی را همواره زیر‌سؤال برده، در مسابقه برگشت لیگ قهرمانان آسیا انتقام تمام شکست‌ها را گرفت و با پیروزی 3بر یک در آزادی، اسباب حذف ذوب‌آهن را فراهم کرد. علاوه بر این، طبق معمول هر دو تیم بازیکنانی دارند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را در کارنامه دارند. تمام این دلایل باعث شده اهل فوتبال برای رسیدن زمان به ساعت 16:45 روز جمعه 4آبان بی‌قرار باشند. 



آفرینش در قاب - نمایشگاه انفرادی عکس رضا باقری با عنوان «قاب‌هایی از آفرینش» با ۲۰ اثر جمعه (۴ آبان ماه) ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود. او درباره عکس‌های به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه توضیح می‌دهد: «زیبایی خالص مردم و آنچه خلق می‌کنند حیوانات، زمین، آسمان، اقیانوس‌ها و حتی مرگ! من به‌عنوان یک شاهد کوچک این معجزه را طی 6سال اخیر در قالب‌های پرتره، مستند، منظره، معماری و زندگی اقوام دور دست در قاره‌های مختلف عکاسی کرده‌ام. این نمایشگاه یک قاب کوچک از مجموعه بزرگ آفرینش است». نمایشگاه قاب‌هایی از آفرینش از جمعه 4آبان شروع به‌کار می‌کند و شما می‌توانید برای بازدید از نمایشگاه تا ۱۱ آبان‌ماه هر روز از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس واقع در خیابان ولیعصر ، ابتدای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید