• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 35042
+
-

آماده‌سازی معابر اردبیل برای فصل سرد

معاون عمرانی شهردار اردبیل: آرامش خاطر و رفع دغدغه شهروندان در فصل بارش اولویت شهرداری است

خدمات شهری
آماده‌سازی معابر اردبیل برای فصل سرد

پوپک قاسمی| اردبیل – خبرنگار:

اردبیل شهر سردسیری است که به دلیل آب و هوای خاص، معابر آن نیازمند تمهیداتی برای تسهیل عبور و مرور در معابر است. این روزها در فصل بارش اردبیل هستیم و عمر فصل کاری این شهر تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد. از این رو بهسازی معابر نیازمند اقدامات فوری شهرداری است. تامین نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی از جمله تسهیل تردد در معابر و زیرساخت‌هایی که از سوی شهرداری‌ها پایه‌گذاری می‌شود موجب پویایی اقتصاد و ایجاد احساس آرامش روانی در شهر است. معابر موجود در یک شهر حجم زیادی دارند و یکی از فضاهای مهم شهری هستند که رفت و آمد به صورت مدام در آنها جریان دارد، از این رو رسیدگی و نظارت بر کیفیت معابر، مسئولیت خطیر و مهمی است.


ضرورت بهسازی معابر اردبیل

یکی از شهروندان اردبیل می‌گوید: در محله سلطان‌آباد، معابر در حال زیرسازی برای آسفالت هستند، اما نیمه‌کاره رها شده‌اند. با توجه به این‌که چندین مدرسه مانند مدارس دخترانه و پسرانه شهید روشنی در این محله واقع شده است، عبور و مرور اهالی محل و دانش‌آموزان مشکل شده است.

وی می‌افزاید: از شهرداری درخواست می‌کنیم در چند روز باقیمانده و قبل از بارش شدید برف و باران، آسفالت‌ریزی این کوچه‌ها را به پایان برساند و دانش‌آموزان را از کوچه‌های گل‌آلود برهاند.


انجام شبانه عملیات بهسازی

معاون عمرانی شهردار اردبیل با بیان این‌که شهرداری مرکز استان با بهسازی آسفالت معابر به استقبال فصل سرما می‌رود، اظهار می‌کند: این سازمان روزهای پرکاری را در حوزه آسفالت‌ریزی معابر و خیابان‌های اردبیل پشت سر می‌گذارد. عزم شهرداری بر این است که تا فرا رسیدن فصل سرما خیابان‌ها و معابر را برای زمستان اردبیل آماده کند.

«رجب شمس» با بیان این‌که عموما برای کاستن از بار ترافیکی و تسریع در اجرای طرح، عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی شبانه انجام می‌شود، می‌افزاید: خیابان دکتر نائبی در حد فاصل سه‌راه دانش تا میدان شریعتی چندی پیش طی عملیات شبانه مراحل اولیه خود را طی کرد که نابسامانی در شرایط آب و هوا، کمی در سرعت روند کار کندی ایجاد کرده است. وی اظهار می‌کند: همت شهرداری در سال جاری برای ارتقای سطح کیفی آسفالت‌ریزی و کاستن از میزان خوردگی‌های آسفالت شهری قابل تحسین و کم‌نظیر بوده است. این مسئول عنوان می‌کند: شهرداری کوشیده است سرعت عمل را هم در اجرای پروژه‌های آسفالت‌ریزی مد نظر داشته باشد. مساعد شدن شرایط آب و هوایی روند آسفالت‌ریزی خیابان نائبی را تسریع‌ خواهد کرد و شهرداری نیز منتظر بهتر شدن شرایط آب و هواست. با توجه به گستردگی خدمات شهری و ارتقای کیفی آنها در سال جاری بی‌شک هدف شهرداری ارتقای رضایت شهروندان از خدمات ارائه‌شده است.

وی با بیان این‌که آرامش خاطر و رفع دغدغه شهروندان در ایام بارش باران و برف، هدف مجموعه شهرداری اردبیل است، می‌گوید: با توجه به در پیش بودن فصل بارش و حتی احتمال بارش برف و آبگرفتگی حاصل از ذوب برف در معابر، نیروهای شهرداری اردبیل برای رفع انسداد جوی‌های آب و ایجاد تسریع در انتقال آب اقدامات لازم را انجام می‌دهند.


تمهیدات برای جلوگیری از آبگرفتگی

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل در مورد تمهیدات جلوگیری از آبگرفتگی می‌گوید: شهرداری اردبیل با توجه به فرا رسیدن فصل بارش و لزوم مدیریت آب‌های سطحی و کنترل رواناب با شناسایی نقاط آبگیر که باعث ایجاد اختلال در رفت و آمد شهروندان می‌شود، سعی کرده است مشکلات آبگرفتگی را برطرف کند.

«شهرام لازمی زارع» می‌افزاید: با شناسایی تمام نقاط حساس مستعد آبگیری در شهر این نقاط رفع نقص می‌شوند. ضمن این‌که در زمان بارش تجهیزات کامل و نیروی کارگری در محل مستقر بوده و برای رفع آبگرفتگی اقدام می‌کنند. لازمی زارع با بیان این‌که در زمان بارش زیاد باران نیروهای خدمات شهری فعالیت‌های شبانه‌روزی برای هدایت آ‌‌ب‌های ناشی از بارندگی‌های زمستانی دارند، عنوان می‌کند: فرسوده بودن و تخریب آبراه‌ها در برخی از خیابان‌های شهر و اشکال در انتقال و هدایت آب‌های سطحی و تجمع آب در این جوی‌ها باعث آلودگی شده و در زمان بارندگی موجب آبگرفتگی معابر می‌شوند.

این مسئول با اشاره به این‌که ساکنان منطقه آهن‌فروشان از آبگرفتگی گلایه داشتند، بیان می‌کند: در منطقه 2 شهرداری اردبیل آبگرفتگی بیشتر در داخل بازار آهن‌فروشان اتفاق می‌افتد که این محل در تحویل هیات مدیره است و شهرداری مسئولیتی در قبال آن محل ندارد. اما شهرداری با هدف ایجاد آسایش کسبه نسبت به لجن‌کشی و تخلیه آب محل اقدام می‌کند.


فرهنگسازی برای پاکیزه نگه داشتن آبراه‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت فرهنگ شهری تاکید می‌کند و می‌گوید: در بسیاری مواقع شاهدیم شهروندان برای این‌که زباله را در سطح خیابان رها نکنند، انداختن این زباله‌ها در جوی‌ها و آبراه‌ها را کار درستی تلقی می‌کنند که این کار به مراتب بدتر و مشکل‌سازتر از رها کردن زباله در معابر است، چراکه باعث جمع‌ شدن آب و ایجاد گندآب در روزهای گرم و باعث آبگرفتگی در زمان بارش می‌شود. لازم است شهروندان به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند. وی می‌گوید: از تمامی ارگان‌ها، مدارس و خانواده‌ها برای فرهنگ‌سازی در زمینه فرهنگ شهروندی درخواست مشارکت داریم تا هزینه‌های بیشتری در قبال عوارض نبود فرهنگ درست نپردازیم.


تقویت زیرساخت‌های شهر اردبیل

شهردار اردبیل از تقویت زیر‌ساخت‌های شهر اردبیل در قالب توسعه شهر انسان‌محور خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ امیدوارم با احداث خیابان‌های جدید و آسفالت و بهسازی مناسب معابر بتوانیم گام مهمی برای رضایت شهروندان فهیم و همچنین کاهش و روان‌سازی ترافیک در اردبیل برداریم. «حمید لطف‌اللهیان» می‌افزاید: مفهوم و هویت معابر شهری، هم‌اینک با فرهنگ‌سازی و ایده‌های مبتکرانه در حوزه مدیریت شهری بازیابی شده و در قالب زندگی نوین امروزی نمود پیدا کرده است.  لطف‌اللهیان با بیان این‌که بحث توسعه شهر، در قالب شهر انسان‌محور، مبنای عملکرد در حوزه عمرانی و فرهنگی شهرداری است، تاکید می‌کند: باید با ایجاد زیرساخت‌ها، تامین و تجهیز مبلمان شهری، مفاهیم شهر انسان‌محور و سلامت‌محور را در شهر رواج دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید