• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3493
+
-

20‌پروژه تاب‌آوری تهران در برابر‌زلزله اجرا می‌شود

درپی اعلام تهیه طرح مقابله با زلزله تهران و ارائه آن به مجلس از سوی شهردار تهران، جزئیات طرح تهیه شده با محوریت 20پروژه اولویت‌دار اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهردار تهران در نشست فصلی با مدیران شهرداری با اشاره به مخاطره زمین‌لرزه تهران و نگرانی ایجاد شده برای شهروندان از زلزله اخیر از دیدار با رئیس مجلس و در پی آن تهیه و ارائه طرح شهرداری تهران به مجلس خبرداد.

در همین زمینه احمد صادقی، جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگویی به تشریح جزئیات پروژه‌های 20گانه پیشنهادی که در قالب طرح «جامع پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران با رویکرد زلزله» تهیه شده، پرداخت.

وی گفت: از این پروژه‌ها 16پروژه با محوریت اجرایی شهرداری تهران و 4پروژه با محوریت اجرایی سازمان‌ها و نهادهای خارج از شهرداری تهران و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها در قالب طرح‌های پیشگیرانه و برخی دیگر در قالب اقدامات افزایش آمادگی و مقابله پیشنهاد شده است، افزود: ارتقا و توسعه شهری (نوسازی بافت‌های فرسوده)، توانمندسازی سازمان آتش‌نشانی، ایجاد شبکه جدید مخابراتی ویژه بحران، اجرای شبکه راه‌های اضطراری، توسعه سامانه هشدار سریع زلزله و مقاوم‌سازی و بازسازی پل‌ها در زمره طرح‌های پیشنهاد شده با محوریت پیشگیری و کاهش ریسک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید