• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3490
+
-

خبرهای کوتاه | شهر

  گزارش عملکرد مدیریت شهری گذشته آماده ارائه به شوراست

« گزارش عملکرد مدیریت شهری گذشته که در 100 روز تهیه شده آماده ارائه به شورای اسلامی شهر تهران است»؛ این مطلب را معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرد. به گزارش همشهری،  در این گزارش میزان قطعی بدهی شهرداری تهران مشخص شده است.

به گفته حجت‌الله میرزایی، در این گزارش مشخص شده که نزدیک به 35هزار میلیارد تومان اعتبار (معادل دوبرابر بودجه سال۹۶ شهرداری تهران) برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیاز است.

وی افزود:  در گزارشی که به شورا ارائه می‌شود آورده‌ایم که مدیریت شهری فعلی شهر را چگونه از دوره قبل تحویل گرفت.

 

   باغ کتاب، افتخار مدیریت شهری است

قائم‌مقام معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ایده راه‌اندازی باغ کتاب، شایسته فرهنگ و تمدن ایران است، تأکید کرد: ایده درخشان و قابل ستایش باغ کتاب، آمیخته با فرهنگ، تفکر و اندیشه ایرانی است.

به گزارش همشهری، حجت‌الله ایوبی در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران ضمن تبریک و تشکر از پایه‌گذاران ایده راه‌اندازی باغ کتاب، بیان داشت: تصور نمی‌کردم ایده‌ای با این عظمت و خوبی در ایران اجرا شود.

وی گفت: این پروژه از معدود پروژه‌های دولتی، دارای سلیقه، ایده و تفکر به شمار می‌آید که به‌خوبی به اجرا درآمده است.

ایوبی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی کشور و به‌ویژه پایتخت، گفت: هر اندازه در این زمینه تلاش کنیم، بازهم کم است، باید ساخت و سازها و توسعه فضاهای فرهنگی همواره در اولویت قرار گیرد.

 

   گودهای رها‌شده چهره شهر را تخریب می‌کنند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با هشدار نسبت به ۲۰۰ گود مرگبار رها‌شده در پایتخت، گفت: گودها علاوه بر تخریب چهره شهر و آلودگی زیست‌محیطی، به مکانی امن برای بروز آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند.

سیده‌فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: گودهایی که در گوشه و کنار پایتخت رها شده‌اند تهدیدی جدی برای ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف محسوب می‌شوند و منجر به ریزش و فرونشست آنها می‌شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: برای پیشگیری از خسارات احتمالی جانی و اقتصادی برای شهروندان می‌طلبد که ساماندهی این گودهای عمیق رها‌شده در دستورکار شورای شهر و شهرداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری باید ورودی جدی به این موضوع داشته باشند و مشکلات گودها را بررسی و پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید