• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34623
+
-

تغییر حوزه‌های انتخابیه شاید وقتی دیگر

محمدیاسین دهقان| یزد- خبرنگار :

مجمع نمایندگان استان برای تصمیم‌گیری در مورد حوزه‌های انتخابیه به توافق نرسیدند و همین مورد بررسی این موضوع را در کمیسیون شوراها به تعویق انداخت و مصوبه این کمیسیون مبنی بر تغییر حوزه‌های انتخابیه که مورد تایید 3 نماینده استان و مسئولان استانداری نیست، در دستور بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: موضوع تغییر حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها بررسی شده و در نوبت دستور کار هیات رئیسه قرار دارد، اما به دلیل فوریت نداشتن، هنوز در صحن مطرح نشده است.

«سید ابوالفضل موسوی» می‌افزاید: اگر این موضوع تا قبل از بودجه 98 مطرح شود، قابل بررسی در سال جاری است و اگر نیاید، به سال آینده موکول می‌شود. در سال آینده بعید می‌دانم با توجه به نزدیکی به انتخابات و بار مالی، سیاسی و اجتماعی زیاد آن، تغییری در حوزه‌های انتخابیه صورت گیرد.
وی ادامه می‌دهد: مباحث بسیاری در حوزه انتخابیه مطرح است. 2 نماینده قرار است به تعداد نمایندگان اضافه شود. از این نظر اتفاق خوبی است، اما نحوه توزیع این نمایندگان مورد بحث است. اما به هر ترتیب یک نماینده هم به بقیه حوزه‌ها اضافه خواهد شد که اولویت آن حوزه مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد با 5 شهرستان است.

این نماینده مجلس می‌گوید: بر اساس مصوبه کمیسیون شوراها، بافق و مهریز و بهاباد در یک حوزه و ابرکوه و خاتم در یک حوزه دیگر قرار می‌گیرند و سایر حوزه‌ها نیز تغییر نخواهند داشت، اما مسئولان استان و 3 نماینده از 4 نماینده استان با این نظر مخالفند.
وی با بیان بررسی این موضوع در مجمع نمایندگان گفت: با توجه به این‌که استانداری از سا‌ل‌ها پیش که موضوع را دنبال می‌کند، در نظر دارد که حوزه انتخابیه تفت از میبد جدا و با ابرکوه و خاتم یکی شود و اشکذر از یزد جدا و با میبد یکی شود. به این ترتیب تعادل از همه نظر برقرار خواهد شد.

موسوی ادامه می‌دهد: این موضوع در مجمع بررسی شد و مجمع به این جمع‌بندی رسیدیم که این اتفاق بیفتد، اما نماینده بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه استان مصوبه مجمع را امضا نکرد و به همین دلیل، مصوبه کمیسیون شوراها با توجه به اختلاف نظر بین نمایندگان اصلاح نشد و به این ترتیب، موضوع با پیشنهاد 3 نماینده دیگر در زمان طرح در صحن علنی بررسی می‌شود.
وی می‌گوید: نظر استانداری این است که میبد و اشکذر با هم در یک حوزه باشند و شهرستان‌های تفت، ابرکوه و خاتم نیز در یک حوزه قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید