• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34617
+
-

4 مدعی اول

4 مدعی اول

مسابقات جهانی کشتی 2018 از امروز در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد. کشتی‌گیران اوزان 61، 74، 86 و 125کیلو در روز اول این مسابقات روی تشک خواهند رفت. این مسابقات به وقت ایران ساعت 12ظهر آغاز خواهد شد. در ادامه به معرفی 4نماینده ایران در روز اول پرداخته‌ایم.

    شمشیر دو‌لبه گمنامی 
محمدباقر یخکشی، نماینده ایران در وزن دوم است که در جام یاشاردوغو توانست رضایت کادر فنی را جلب کند. یخکشی نخستین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می‌کند و اولین‌بودن برای او شمشیری دو‌دم خواهد بود. او می‌تواند از گمنامی‌اش نهایت استفاده را بکند و در بوداپست به پشتوانه همین گمنامی، پشت رقبایش را به خاک برساند ولی سوی دیگر این گمنامی تجربه رقبایش است که می‌تواند برای او خطرساز شود. یخکشی از دل مسابقات انتخابی بیرون آمده است و می‌توان او را بهترین گزینه ملی‌پوش‌شدن در این وزن دانست که حالا در بوداپست باید روی تشک برود. گاجی‌مراد رشیداف روس، رودریگوئز کوبایی و بکا لومتادزه نایب قهرمان جهان از گرجستان از جدی‌ترین رقبای محمدباقر یخکشی در مسابقات امروز هستند که باید دید چه نتیجه‌ای در پایان برای ملی‌پوش ایران رقم خواهد خورد.

   ‌فراز و فرود حسین‌خانی 
مصطفی حسین‌خانی، کشتی‌گیر وزن 74کیلوگرم است که حالا او را باید جزو با‌تجربه‌های تیم ملی دانست. حسین‌خانی در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در همین مجارستان در سال 2016 موفق شد مدال برنز را کسب کند. حسین‌خانی در سال 2017 هم نماینده ایران در مسابقات جهانی بود که در پاریس کار به‌جایی نبرد و دست خالی از پاریس به تهران بازگشت. در ادامه مصطفی حسین‌خانی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 موفق شد مدال برنز را به کارنامه افتخاراتش اضافه کند ولی در بازی‌های آسیایی 2018 دستش از مدال کوتاه ماند تا مشخص شود دوران فراز و نشیب حسین‌خانی ادامه‌دار است. در این وزن صف مدعیان بسیار طولانی است که کار را برای نماینده ایران سخت خواهند کرد. جردن باروز آمریکایی، فرانک چامیزو ایتالیایی(کوبایی‌الاصل)، یوهی فوجینامی ژاپنی و بکزود عبدالرحمانوف ازبکستانی از مدعیان این وزن به‌حساب می‌‎آیند. حسین‌خانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا با شکست در مقابل عبدالرحمانوف و فوجینامی دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.
 
  یک خطر جزئی برای حسن 
حضور حسن یزدانی در وزن 86کیلوگرم جایی است که امیدواری‌های بسیاری برای کشتی‌دوستان ایرانی وجود دارد. یزدانی در مسابقات جهانی فرانسه در سال 2017 تنها مدال‌آور کشتی آزاد بود که خوشرنگ‌ترین مدال را هم از مسابقات جهانی دشت کرد. یزدانی این روزها سمبل کشتی ایرانی است که از زمان شروع مسابقه بر حریف می‌تازد تا حریفش را از پا درآورد. یزدانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در بوداپست شانس زیادی برای کسب دومین طلای جهانی خود دارد ولی حضور دیوید تیلور آمریکایی در این وزن کمی شرایط را سخت می‌کند. تیلور کشتی‌گیر پرآوازه‌ای نیست ولی همین که یک‌بار در ایران موفق به شکست یزدانی شده، او را در شرایط روحی بهتری نسبت به کشتی‌گیر کشورمان قرار داده است. البته یزدانی در آن مسابقات (جام‌جهانی کرمانشاه) عنوان شد سرماخورده بوده ‌و از نظر بدنی به‌شدت تحلیل رفته بود. فاتح اردین از ترکیه، ساندرو آمیناشویلی از گرجستان و یوریسکی توربلانکا از کوبا را می‌توان از دیگر مدعیان این وزن دانست.

    فرصت اثبات برای هادی 
دسته فوق‌سنگین جایی است که پرویز هادی ‌باید توانایی‌های خودش را در این رقابت‌ها نشان دهد. هادی با پشتوانه 2 طلای بازی‌های آسیایی و تجربه مسابقات جهانی پا به بوداپست گذاشته است. او نفر اول مسابقات انتخابی تیم ملی بود که توانست در 2‌کشتی یدالله محبی جوان را مغلوب ‌‌و دوبنده تیم ملی را کسب کند. هادی که خود را مدعی حضور در المپیک ریو می‌دانست، این فرصت را باید غنیمت بشمارد تا بتواند با کسب یک مدال خوشرنگ، نخستین مدال خودش را در مسابقات جهانی به‌دست آورد. مدعیان این وزن که کار را برای هادی سخت خواهند کرد، نام‌های پرآوازه‌ای همچون آکاگول از ترکیه، گنو پتریاشویلی از گرجستان، نیکولاس گوایزادوفسکی از آمریکا و الکساندر خودزیانیفسکی از اوکراین هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید