• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
پنج شنبه 26 مهر 1397
کد مطلب : 34568
+
-

قیمت‌های غیرواقعی بازار خودرو را قفل کرد

قیمت‌های غیرواقعی در حالی زمینه کاهش اقبال مشتریان واقعی به خرید و فروش خودرو را فراهم کرده که مرحله جدید پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو هفته آینده آغاز می‌شود.
به گزارش همشهری، زمزمه‌های اعلام قیمت‌های افزایش یافته و جدید خودروهای داخلی توسط سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار طی هفته آینده در شرایطی به گوش می‌رسد که قیمت‌های غیرواقعی این خودروها موجب تشدید رکود حاکم بر بازار خودرو شده است. با وجود این خودروسازان و وزارت صنعت اجرای طرح‌های پیش‌فروش خودرو با قیمت نامشخص و زمان تحویل طولانی‌مدت را در دستور کار قرار داده‌اند. 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه دلال‌ها، قیمت خودرو در بازار را غیرواقعی کرده‌اند، گفت: از چهارشنبه هفته گذشته (17مهرماه) تا دیروز روند افزایش قیمت خودرو متوقف شده و حتی قیمت برخی خودروها تا حدودی کاهش یافته است با این حال به‌دلیل هدایت دلالان و تلاش برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها، خرید و فروش چندانی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد. 
سعید موتمنی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ناشی از فعالیت دلالان بزرگ است، افزود: خودروسازان عرضه خودرو را کاهش داده‌اند اما واسطه‌ها حتی مانع رسیدن این تعداد اندک خودرو به‌دست مشتریان واقعی می‌شوند.

   پیش فروش ایران‌خودرو از یکشنبه هفته آینده

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به اجرای طرح پیش‌فروش جدید محصولات این شرکت از یکشنبه هفته آینده(۲۹ مهرماه) گفت: در طرح جدید شرایط ثبت‌نام برای متقاضیانی که در طرح قبلی موفق به ثبت نام نشده‌اند فراهم شده است. به گزارش همشهری، مصطفی خان‌کرمی افزود:  طرح جدید پیش‌فروش محصولات ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۹ مهرماه با تمامی محدودیت‌های پیش‌فروش قبلی مانند نبود امکان ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی، محدودیت ثبت نام به‌خودرو اولی‌ها، داشتن گواهینامه، خریداری نکردن محصولات ایران خودرو در ۱۸‌ماه گذشته اجرا می‌شود اما ثبت نام در این روش فروش با توجه به محدودیت ظرفیت در طول یک روز انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید