• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 26 مهر 1397
کد مطلب : 34566
+
-

تور دلالان ارز برای متقاضیان دینار عراق

ارز
تور دلالان ارز برای متقاضیان دینار عراق

همزمان با آغاز سفر زائران اربعین حسینی، تقاضا برای دینار عراق در بازار آزاد ارز ایران افزایش یافته و برخی دلالان خیابانی ارز برای صید برخی متقاضیان دریافت دینار عراق تور پهن کرده و برخی خبرها حکایت از افزایش نرخ آن در روزهای اخیر دارد. 
به‌گزارش همشهری، دیروز میانگین قیمت فروش هر دینار عراق در صرافی‌ها و بازار آزاد به 1294تومان رسید که نسبت به روز قبل حدود 40تومان افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که روند نوسان قیمت دینار عراق در بازار ملایم و همسو با سایر ارزهای خارجی ارزیابی می‌شود. مدیر یکی از صرافی‌های مجاز در گفت‌وگو با همشهری با رد هرگونه محدودیت در فروش دینار عراق در صرافی‌های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی می‌گوید: همزمان با اقدام قضایی و انتظامی در برخورد با معامله‌گران خیابانی ارز، برخی افراد همچنان تلاش می‌کنند تا کسانی که آگاهی کافی از شرایط دریافت ارز برای سفر به عراق ندارند را شناسایی کرده و به آنها دینار با قیمت بالاتری بفروشند. به گفته وی، صرافی‌های مجاز برابر با مقررات بانک مرکزی، اقدام به فروش ارز از جمله دینار عراق می‌کنند به‌گونه‌ای که قیمت هر یکصد دینار عراق در روز گذشته به 1290تومان هم رسید. این مدیر صرافی در عین حال تأکید کرد: هیچ‌گونه ارزی ازجمله دینار عراق از سوی بانک مرکزی در اختیار صرافی‌ها قرار نمی‌گیرد و صرافی‌ها ارز مورد نیاز را از بازار خرید می‌کنند و آن را به متقاضیان می‌فروشند.
گزارش خبرنگاران همشهری نشان می‌دهد همزمان با افزایش تقاضا برای دینار عراق در روزهای اخیر، برخی دلالان ارزی، تلاش دارند تا قیمت هر یکصد دینار عراق را تا 16هزار تومان افزایش دهند، اما پیش‌بینی می‌شود که این تقاضای فصلی به‌زودی کاهش یابد. دیروز رئیس سازمان حج و زیارت از پرداخت ۱۰۰ دلار ارز مسافرتی در قالب دینار عراقی به مسافران اربعین خبر داد. حمید محمدی در گفت‌وگو با رادیو اربعین با اعلام این خبر گفت: این میزان ارز با هماهنگی‌های انجام شده ستاد اربعین با بانک مرکزی در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.  او با اشاره به اینکه تصمیمات نهایی درخصوص شیوه پرداخت طی روزهای آتی اعلام می‌شود، افزود: بودجه مورد نیاز برای پرداخت این میزان ارز اختصاص یافته و تصمیم بر این است که این مبلغ با نرخ ارز مسافرتی در اختیار زائران قرار گیرد. قیمت دینار عراق که در روز 4 مهرماه امسال حتی به بالاتر از 1500تومان رسیده بود، تا قبل از آغاز سفر زائران اربعین حسینی به محدوده 1000تومان در 15مهرماه کاهش یافته بود و چند روزی است که قیمت آن دوباره با شیب کند در حال افزایش است.

این خبر را به اشتراک بگذارید