• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34490
+
-

کافه مجلس

  استمرار فشار روانی مخالفان FATF
علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس درباره فشارهای روانی و سیاسی احتمالی که ممکن است در بحث بررسیFATF، همانند نمایندگان مجلس به اعضای شورای نگهبان هم اعمال شود، گفت: به هر حال شورای نگهبان براساس دوضابطه قانون اساسی و شرع بررسی می‌کند و نباید تحت فشار سیاسی و روانی قرار بگیرد، برای نتیجه هم باید در روزهای آینده منتظر باشیم. او همچنین با اشاره به اینکه برخی معتقدند به این دلیل که در سال آینده انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم، نمایندگان شهامت خود را در اظهارنظرها از دست داده‌اند، در گفت‌وگو با ایلنا افزود: برای ما که هیچ تغییری اتفاق نیفتاده؛  اگر شهامتی داشتیم همچنان برقرار است. جو مجلس هم فعلا عادی است و تغییری اتفاق نیفتاده و این برداشت‌های بیرونی است.

    نمره12به امیدی‌های بهارستان 
محمود صادقی، نماینده تهران با گلایه از اینکه رسانه ملی در اختیار اصولگرایان است و به‌گونه‌ای عمل می‌کند که انگار نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس حضور ندارند، گفت: عملکرد فراکسیون امید را مطلوب نمی‌دانم و به آن نمره 12می‌دهم.

    پیشنهاد به رئیس‌جمهور
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: جلساتی که رئیس‌جمهور با جریان‌های مختلف سیاسی برگزار می‌کند باید دستورکار و مصوبه عملی در پایان داشته باشد. اینکه صرفا در این جلسات درددل شود مشکلی حل نخواهد شد. قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار اخیر رئیس‌جمهور با طیفی از اصلاح‌طلبان و ضرورت گسترش این دیدارها بیان کرد: تعامل رئیس‌جمهور با جریانات سیاسی به‌خصوص دیدار با نمایندگان از فراکسیون‌های مختلف مجلس ارتباط بین قوا را آسان‌تر می‌سازد. وی در ادامه گفت: در این جلسات از فراکسیون‌های مختلف حضور دارند و این امر باعث می‌شود مسائل و مطالب کشور به‌طور مستقیم مطرح شود و رئیس‌جمهور در جریان آنها قرار بگیرد. این جلسات باید دستور کار و مصوبه داشته باشند. اینکه صرفا در این جلسات درددل شود مشکلی حل نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید