• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34420
+
-

تصویب نهایی «بسته حمایتی» دولت تا هفته آینده

خبر
تصویب نهایی «بسته حمایتی» دولت تا هفته آینده


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معرفی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی در هفته آینده از سوی رئیس‌جمهور به مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی  با بیان اینکه تاکنون جزو گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبوده است، درباره بسته حمایتی دولت برای مردم و زمان اعلام جزئیات آن گفت: «بسته حمایتی و جمعیتی که باید از این حمایت اجتماعی بهره‌مند شوند یکشنبه هفته آینده به تصویب نهایی می‌رسد. جمعیت بهره‌مند از این حمایت‌های اجتماعی نهایی نشده و پیش‌بینی ما این است تمام کسانی که درآمد ماهانه آنها زیر 3 میلیون تومان باشد از این حمایت اجتماعی برخوردار شوند. بندپی درباره ارزش ریالی این بسته‌ها اظهار کرد: نظر رئیس‌جمهور این است که میزان این بسته‌ها طوری باشد که با توجه به افزایش قیمت‌ها و فشارهایی که وجود دارد بتواند تا حدودی یک جبران تکمیلی باشد. ولی هنوز به رقم نهایی نرسیده‌ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت تأخیر در تصویب بسته‌های حمایتی عنوان کرد: زمان‌برده، اما بالاخره دقت عمل مهم است و اینکه خدایی ناکرده در مرحله اول که اعلام عمومی می‌کنیم بسیاری افراد اعتراض نکنند که می‌توانستند از این بسته برخوردار باشند اما حذف شدند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آن دسته از مردم مانند کارگران فصلی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند چگونه در فهرست دریافت بسته قرار می‌گیرند؟

گفت: درست است؛ افرادی داریم که بیمه نیستند و شاید هنوز درآمدشان از مستمری‌ای که ما در امداد و بهزیستی پرداخت می‌کنیم هم کمتر باشد، فرصت برای این افراد وجود دارد و در پیش‌نویس مصوبه هیأت وزیران بندی آمده مبنی بر  اینکه آن دسته از افراد که تصور می‌کنند در این جمعیت لحاظ نشده‌اند به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کنند. او گفت: دولت ۱۳.۵میلیارد دلار برای تأمین ۲۵قلم کالای اساسی صرف کرده است. در وهله دوم نیز حمایت‌های اجتماعی را دنبال می‌کنیم تا حداقل فشار به اقشار مردم وارد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید