• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34413
+
-

پسته‌هایی با مغز تریاک

پسته‌هایی با مغز تریاک


2 قاچاقچی بین‌المللی، مواد‌مخدر گل و تریاک را در بسته‌های چای و پسته جاسازی کرده و قصد داشتند به آمریکا و کشورهای اروپایی قاچاق کنند اما دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران گفت: این روزها افزایش قیمت ارز روی قیمت مواد‌مخدر هم تأثیر گذاشته است. به همین دلیل قاچاقچیان به قاچاق بین‌المللی مواد روی آورده‌اند تا دستمزدشان را به دلار دریافت کنند.

وی ادامه داد: در تازه‌ترین پرونده‌های قاچاق مواد، فردی که حدود 4کیلو گل را در بسته‌های چای جاسازی کرده و داخل چمدانش گذاشته بود و قصد داشت از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به یکی از کشورهای اروپایی برود با هوشیاری مأموران پلیس فرودگاه گیر افتاد. این فرد پس از دستگیری مدعی شد که قصد داشته مواد را به رابطانش در اروپا برساند و در آنجا پول مواد را به دلار دریافت کند که تحقیقات از او ادامه دارد. رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران در تشریح جزئیات دومین باند بین‌المللی قاچاق مواد‌مخدر گفت: دومین باند از طریق هوشیاری مأموران پست شناسایی شد. وی گفت: مأموران پست مدتی قبل به بسته‌ای مشکوک شدند که داخل آن تریاک جاسازی شده بود. فردی که به پست مراجعه کرده بود می‌خواست بسته‌ای را که می‌گفت داخلش پسته است به آمریکا بفرستد. مأموران پست پس از باز کردن بسته پی بردند که به جای پسته، داخل آن تریاک است. فرد قاچاقچی به‌صورت کاملا حرفه‌ای تریاک را با آبرنگ رنگ کرده و به شکل مغز پسته در آورده بود. به‌طوری که اگر هرجا می‌رفت و آن را به‌عنوان پسته می‌فروخت هیچ‌کس مشکوک نمی‌شد چون شکل آن کاملا شبیه پسته بود. به این ترتیب، وی دستگیر شد و تحقیقات برای دستگیری رابطانش ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید