• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3438
+
-

انتصاب رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

انتصاب
انتصاب رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت‌‌الاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان همچنین ضمن تقدیر از خدمات با ارزش حجت‌‌الاسلام آقای سیدرضا تقوی در دوران مسئولیت، اعضای جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نیز منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: اکنون که دوران مسئولیت طولانی و پربار جناب حجت‌‌الاسلام آقای حاج‌سیدرضا تقوی در رأس مجموعه‌ سیاستگذاری ائمه جمعه به پایان رسیده با تشکر فراوان از خدمات باارزش‌شان در مدت نزدیک به 2دهه، جناب ‌حجت‌الاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست این مجموعه و جناب حجت‌‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌سیدهاشم رسولی و نیز حضرات حجج‌اسلام آقای حاج‌سیدرضا تقوی، آقای حاج‌سیدعلی قاضی‌عسکر، آقای حاج‌شیخ حبیب‌الله غفوری، آقای حاج‌شیخ عباسعلی اختری، آقای حاج شیخ محمد جعفری گیلانی، آقای حاج‌سیدمهدی خاموشی، آقای حاج‌سیدعلی شاهچراغی را به عضویت در شورای آن منصوب می‌کنم. انتظار می‌رود جناب آقای حاج‌علی‌اکبری با ادامه و تکمیل فعالیت‌های گذشته و افزودن کیفیت در آن و بهره‌گیری از نظرات شورا، بر شکوفایی و تأثیرگذاری این نهاد مبارک رحمانی بیفزایند.

حاج‌علی اکبری کیست؟

حجت‌الاسلام‌‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری متولد سال1343 در شهر دماوند است. وی که در دوران دفاع‌مقدس در عملیات‌های والفجر مقدماتی، رمضان، والفجر۱۰، کربلای۵ و در عملیات مرصاد حضور داشته در سال۷۳ به‌ امامت جمعه شهرستان دماوند منصوب و سپس در سال۷۹ از سوی رهبری به‌عنوان جوان‌ترین عضو شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور منصوب شد و به‌مدت ۱۷سال تجربه حضور و خدمت در این جایگاه حساس را کسب کرد. حاج‌علی اکبری معاون محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در امور جوانان و رئیس پیشین سازمان ملی جوانان در دولت نهم بوده است. وی فروردین سال 87 از این سمت به دلایل اختلافاتی که با احمدی‌نژاد داشت، استعفا داد. به گزارش مشرق، وی از سال۱۳۹۰ تاکنون در جایگاه ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید