• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34241
+
-

« دولت‌آباد» همچنان در حاشیه

وجود مشاغل مزاحم باعث ایجاد ترافیک شدید در ساعات پایانی روز در این شهرک می‌شود

محله
« دولت‌آباد» همچنان در حاشیه

فاطمه کمانی| کرمانشاه- خبرنگار:

دولت‌آباد یکی از شهرک‌های حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه است، طی چند سال اخیر که پروژه‌های مسکن مهر در انتهای این شهرک به بهره‌برداری رسید جمعیت این شهرک چند هزار نفر بیشتر شد. اغلب مردم ساکن در این شهرک از اقشار کم درآمد جامعه هستند که به مشاغل کاذب مشغولند و درآمد چندانی هم ندارند. این شهرک از مشکلات متعددی رنج می‌برد، نبود امکانات تفریحی، فضای سبز ناکافی، وجود مشاغل مزاحم خصوصا صنوف تعمیرکاران خودرو و نمایشگاه‌های اتومبیل سنگین، وجود ضایعات‌فروشان و... همه از مشکلات این شهرک حاشیه کرمانشاه است.

وجود مشاغل مزاحم باعث ایجاد ترافیک شدید در ساعات غروب در این شهرک می‌شود، وانت‌های میوه‌فروش در گوشه و کنار خیابان اصلی دولت‌آباد می‌ایستند و به‌شدت ترافیک می‌افزایند. این محله یکی از مقاصد طرح‌های ضربتی برخورد با عرضه‌کنندگان خرد مواد مخدر در کرمانشاه هم هست‌ و در بسیاری از مواقع با چنین آسیب‌های اجتماعی هم مواجه است. مجموع این عوامل باعث شده شهرک دولت‌آباد و چند هزار نفر جمعیت ساکن در این شهرک با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم کنند که با گذشت سال‌ها هنوز رفع نشده است.


زیرساخت‌های نامناسب شهری

«حسن فتح‌اللهی» یکی از ساکنان شهرک دولت‌آباد است و از وجود مشکلات زیاد در شهرک سخن می‌گوید که یکی از مهم‌ترین آنها زیرساخت‌های نامناسب شهری است. او بیان می‌کند: بسیاری از کوچه‌های دولت‌آباد وضعیت آسفالت مناسبی ندارند و در فصل بارندگی پر از گل و چاله‌های آب می‌شوند که تردد را برای مردم بسیار دشوار می‌کند. به علاوه به دلیل مناسب نبودن آسفالت این منطقه خودروهای ساکنین مرتب به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. وی اضافه می‌کند: کوچه‌های انتهای دولت‌آباد که به سمت روستای «عمرمل» نزدیک می‌شود، در فصل بارندگی همیشه مشکل آبگرفتگی معابر دارد و گاهی آب وارد منازل مردم می‌شود. شبکه فاضلاب این محدوده قدیمی است و ورود حجم زیاد آب به داخل آن باعث پس‌زدگی می‌شود. 
به گفته این شهروند، حتی معبر اصلی خیابان و مسیر منتهی به میدان سنجابی هم در زمان بارندگی به‌شدت دچار آبگرفتگی می‌شود و عبور و مرور مردم و خودروها را با اختلال مواجه می‌کند.


درگیری بین اراذل و اوباش

«زینت شاه‌حسینی» یکی دیگر از ساکنان شهرک دولت‌آباد است و با اشاره به وضعیت نامناسب این شهرک می‌افزاید: موقع تاریک شدن هوا کوچه‌ها دیگر امنیت زیادی ندارد و زنان و بچه‌ها نمی‌توانند بیرون بمانند. وی اضافه می‌کند: بارها اینجا شاهد درگیری‌های شدید بین اراذل و اوباش بودیم. پلیس طرح‌های برخورد با این افراد با اجرا می‌کند اما باید استمرار داشته باشد. به گفته شاه‌حسینی، ‌ فضای شهرک را ناامن کرده‌اند و حتی در خانه‌های خود مواد مخدر مبادله می‌کنند.  
وی معتقد است این شرایط باعث شده ارزش املاک و خانه‌های دولت‌آباد بسیار پایین بیاید‌.


وجود مشاغل مزاحم 

«فرهاد امامی» یکی دیگر از ساکنان دولت‌آباد است و از وجود مشاغل مزاحم در این شهرک گلایه دارد و می‌گوید: نمایشگاه‌های اتومبیل، ضایعات‌فروشان و تعمیرکاران اتومبیل بلای جان شهرک دولت‌آباد شده‌اند و تمام خیابان اصلی این شهرک 
را گرفته‌اند. 

وی ادامه می‌دهد: وجود این مشاغل باعث تردد همه قشری در شهرک دولت‌آباد شده که علاوه بر ترافیک، امنیت و آرامش مردم را نیز مختل کرده است. این شهروند با انتقاد از این‌که سال‌هاست می‌خواهند این مشاغل را ساماندهی کنند، یادآوری می‌کند: تردد ماشین‌های سنگین زیاد در محدوده شهرک تمام آسفالت خیابان را تخریب کرده است.


لزوم ارائه خدمات بهتر به مردم دولت‌آباد 

سرپرست شهرداری کرمانشاه ‌ با اشاره به شهرک دولت‌آباد و مشکلاتی که مردم این شهرک با آن مواجهند، بر لزوم ارائه خدمات بهتر به مردم دولت‌آباد تاکید می‌کند و می‌گوید: رسیدگی به شهرک‌های حاشیه‌نشین از اولویت‌های ما است.  «حامد لعل بخش» ادامه می‌دهد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی از نظر آسفالت معابر، فضای سبز و... در شهرک دولت‌آباد انجام شده است اما کافی نیست و این شهرک نیازمند کارهای زیربنایی بیشتری است.  وی از بافت سنتی و قدیمی شهرک دولت‌آباد هم یاد می‌کند و می‌افزاید: دولت‌آباد از پرجمعیت‌ترین شهرک‌های حاشیه‌نشین کرمانشاه است که به دلیل جمعیت زیادی که در خود جای داده باید خدمات بهتری به مردم این بخش از شهر ارائه شود.  سرپرست شهرداری به مشکل دفع آب‌های سطحی این شهرک در زمان بارندگی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: دستور لازم برای حل این مشکل صادر شده است.  وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه آسفالت معابر در دولت‌آباد انجام شده است، می‌افزاید: بهبود آسفالت معابر و کوچه‌های دولت‌آباد با جدیت پیگیری خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید