• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34110
+
-

نخستین کنسرتم را خیابانی برگزار می‌کنم

گپ و گفتی با حسین زمان که پس از 16سال ممنوعیت به تازگی مجوز آلبوم جدیدش را دریافت کرده است

نخستین کنسرتم را خیابانی برگزار می‌کنم

فهیمه پناه‌آذر/خبرنگار

حسین زمان با اینکه 16سال است، فعالیت هنری نداشته اما به‌عنوان یکی از نخستین خوانندگان پاپ در دهه 70 هنوز هم در یاد و خاطر خیلی‌ها باقی مانده است. هنوز هم آلبوم‌های «قصه نگفته»، «مشق عشق»، «شاپرک»، «شب دلتنگی» را زمان‌‌دوستان تکرار می‌کنند.
حسین زمان از اوایل دهه80 ممنوع‌الکار شد. وی یکی از طولانی‌ترین ممنوع‌الکارهای موسیقی است. خودش بارها در دولت‌های مختلف به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده تا بتواند مجوز بگیرد اما مجوزی به کارهایش ندادند. خودش می‌گوید در این 16سال کسی نگفت از طرف چه کسانی ممنوع‌الکار شده‌ام. اما او حالا امیدوار است که بتواند کنسرت نیز برگزار کند. نخستین خبر را خود حسین زمان در صفحه شخصی‌اش نوشت. او خبر گرفتن مجوز‌ آهنگ‌هایش را داده و نوشته: «بعد از 16سال محرومیت کار سختی پیش‌رو دارم.» 
حسین زمان درباره چگونگی گرفتن مجوز برای آهنگ‌هایش بعد از 16سال به همشهری گفت: «در این دولت به وزارت ارشاد مراجعه کردم، مدتی جواب مشخصی نمی‌گرفتم تا اینکه 3‌ماه پیش از من خواسته شد تا به ارشاد بروم. خودم در تلاش بودم این مشکل را بعد از سال‌ها حل کنم. آقای ترابی، مدیرکل اداره موسیقی وزارت ارشاد جلسه‌ای گذاشتند و گفتند برای شروع چند تک‌آهنگ آماده کنم تا کارهای گرفتن مجوز آغاز شود و اگر مشکلی پیش نیاید، کارهای اداری برای گرفتن مجوز کنسرت نیز انجام شود.» زمان ادامه داد: «از 6 تک‌آهنگی که به مرکز موسیقی ارشاد ارائه دادم، 3‌آهنگ مجوز گرفته؛ قول داده‌اند که مجوز 3آهنگ دیگر را هم بدهند. بعد از گرفتن مجوزها، امیدوارم که مجوز برای برگزاری کنسرت هم بگیرم که در این صورت کارم تازه  آغاز خواهد ‌شد.» زمان به برگزاری کنسرت امیدوار است اما می‌گوید جزئیات و برنامه‌ریزی آن بعد از گرفتن کنسرت و انجام کارهای اداری لازم خواهد بود. حسین زمان همچنین از سختی‌های تهیه‌کنندگی و یافتن اسپانسر برای برگزاری کنسرت گفت. این خواننده در صفحه شخصی خود هم به مشکلات پیش‌رو اشاره کرده: «بدون حمایت اسپانسرها من از عهده هزینه‌ها برنمی‌آیم. دوست دارم اکثر مردم از قشرهای مختلف در اجراهایم شرکت کنند.» زمان از دیگر دل‌نگرانی‌های خود هم گفته: «امیدوارم با توجه به فضای موسیقی امروز و اصرارم در حفظ سبک کاری بتوانم از عهده مخاطبان و خواسته‌هایشان بربیایم.» زمان حتی به برگزاری کنسرت رایگان هم اشاره کرده و گفته که «اگر مساعدت‌ها صورت بگیرد نخستین اجرایم را به‌صورت خیابانی و رایگان برگزار می‌کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید