یکی از عیوب خودروسازان، وجود شرکتهای زیرمجموعه است و به این شرکتها گفته شده تا اموال مازاد و شرکتهای زیرمجموعه زیانده خود را واگذار کنند.
معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش صنایع ایران (ایدرو) با بیان این مطلب اعلام کرد: خودروسازان تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اموال خود را فروختهاند که باید این روند ادامه یابد. منصور معظمی با تأکید بر ضرورت چابکسازی خودروسازان به سایت اقتصاد خودرو، گفت: ساختار خودروسازان نیازمند اصلاح است و باید برخی ساختارها با یکدیگر ادغام شوند. به گفته او اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو سبب شده تا خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایهای تبدیل شود و انگیزه دلالی در بازار خودرو افزایش یابد. حال برای کاهش این انگیزه دلالی، 2 راهحل منطقیکردن قیمت و افزایش بهرهوری خودروسازان وجود دارد. معظمی با اشاره به اینکه منظور از منطقی کردن قیمت خودرو این نیست که قیمت را بازار تعیین کند، افزود: باید قیمت تمامشده به علاوه حاشیه سود، تعیینکننده قیمت باشد تا به کاهش دلالی کمک کند. برای افزایش بهرهوری نیز چابکسازی و فروش اموال مازاد شرکتهای زیرمجموعه خودروسازان ازجمله راهکارهای مطرح است.
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب :
33956
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved