• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33903
+
-

دومین طلای پسر گچکار

دومین طلای پسر گچکار

محسن محمود صفری 

قهرمان آسیا و جهان در رده سنی نوجوان، چند‌ماه پیش بعد از اینکه جایزه مدال طلایش در مسابقات جهانی را از فدراسیون کشتی گرفت در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری ورزشی در این خصوص که دیگر با ماشین سر تمرین می‌روی گفت: «ماشین سوارشدن حالا برای من خیلی زود است باید این را بفروشیم تا هزینه زندگی تأمین شود». محمد نصرتی، پرچمدار کاروان ایران در المپیک جوانان آرژانتین، از کوچه پسکوچه‌های شهریار به سکوی قهرمانی جهان و المپیک رسید. طلای ناب نصرتی جنسش با سایر مدال‌های کاروان ایران فرق می‌کند. محمد کاروان ایران هر زمانی که در اردو حضور ندارد با برادرانش به‌کار گچکاری مشغول است تا بتواند کمک‌خرج خانواده خود باشد. امیررضا ده‌بزرگی، دیگر طلایی کاروان ایران بود که با سن کمش کار بزرگی کرد.
 
  کار بزرگ ده‌بزرگی
روز ششم بازی‌های المپیک جوانان برای کاروان ورزشی ایران یک روز بخصوص بود. امیررضا ده‌بزرگی در وزن 45کیلوگرم کاری کرد کارستان. او جزو نونهالان کشتی ایران است که با تشخیص کادر فنی به المپیک جوانان رفته است. ده‌بزرگی روی تشک به هیچ حریفی رحم نمی‌کند و اگر مشکل خاصی برایش پیش نیاید تمام رقبایش را با امتیاز عالی شکست می‌دهد، همان کاری که روی تشک‌های کشتی بوئنوس‌آیرس کرد. امیررضا در مسابقات جهانی کرواسی 2018 هم نماینده ایران در وزن 45کیلوگرم بود که در آنجا با ناداوری از رسیدن به مدال بازماند. کادر فنی به او اعتماد کرد و او مسافر المپیک جوانان شد و اتفاقا این اعتماد جواب داد و نوجوان شیرازی ایران در آرژانتین خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کرد. ده‌بزرگی در این رقابت‌ها ادموند نازاریان را شکست داد که در کرواسی داوران مسبب شکستش در مقابل این حریف شده بودند. ادموند نازاریان فرزند آرمن نازاریان قهرمان جهان و المپیک است که با تغییر تابعیت از ارمنستان به بلغارستان رفته است و سال‌هاست در این کشور زندگی می‌کند. ده‌بزرگی با توجه به شرایط سنی‌ای که دارد تا 2سال دیگر می‌تواند در رده سنی نوجوانان در مسابقات مختلف شرکت کند.
 
  از گچکاری تا طلای ناب المپیک
محمد نصرتی پرچمدار کاروان ایران در المپیک آرژانتین دیگر طلایی ایران در روز ششم رقابت‌ها بود. نصرتی در این رقابت‌ها کشتی‌گیرانی از برزیل، روسیه و ترکیه را شکست داد و توانست پنجمین طلای ایران را کسب کند. نصرتی حدودا 2‌ماه پیش موفق شده بود عنوان قهرمانی جهان را به‌دست آورد و حالا با کسب طلای المپیک باید با رده سنی نوجوان وداع کند. او از این پس در رده سنی جوانان رقابت خواهد کرد. نصرتی طی 2سال در رده سنی نوجوانان، عناوین آسیایی و جهانی متعددی را کسب کرده است و بدون شک یکی از آینده‌داران کشتی‌فرنگی ایران خواهد بود. نصرتی درباره این رقابت‌ها و اینکه پرچمداری کاروان ایران سخت بود یا کسب مدال طلا، به همشهری ورزشی گفت: «در این رقابت‌ها همه عنوان‌دار جهان بودند و با حریفان اصلی‌ام که از روسیه و ترکیه بودند کشتی گرفتم و توانستم پیروز مسابقه شوم. راستش را بخواهید هردو سخت بود؛ هم کسب مدال و هم پرچمداری، ولی فکر می‌کنم پرچمداری اصلی وسط تشک بود که بعد از کسب مدال طلا با پرچم، دور افتخار زدم. لحظه بیادماندنی‌ای برای خودم بود و امیدوارم مردم هم دلشان شاد شده باشد». محمد نصرتی در پاسخ به این سؤال که حالا که قهرمان جهان و المپیک است باز هم سر کار گچکاری و موتورسازی می‌رود، گفت: «هدف من کسب طلای المپیک بزرگسالان است و البته سرکار هم می‌روم تا کمک‌حال خانواده‌ام باشم. خانواده ام برای اینکه من راحت ورزش کنم خیلی زحمت می‌کشند ولی زمانی که در اردو نباشم سعی می‌کنم کمک‌حالشان باشم و اصلا هم از این مسئله ناراحت نیستم. مسئولان هم یک سری قول‌ها می‌دهند که امیدوارم عملی شود، اگر هم نشد من به تلاشم ادامه می‌دهم تا 
به هدفم برسم».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :