• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33402
+
-

پلیس‌بازی مالباخته، دوست سارقش را گیر انداخت

مالباخته وقتی دزد 150میلیون تومانی اموالش را دید شوکه شد

داخلی
پلیس‌بازی مالباخته، دوست سارقش را گیر انداخت


وقتی دزدان به شرکت فروش لوازم آرایشی دستبرد زدند و میلیون‌ها تومان اجناس مختلف از آنجا سرقت کردند، مدیر شرکت تصمیم گرفت هر طوری شده دزدان را پیدا کند. او اما تصورش را نمی‌کرد که پشت‌پرده این سرقت خشن دوست صمیمی‌اش باشد.

به گزارش همشهری، چندروز پیش فردی با مدیر یک شرکت فروش لوازم آرایشی تماس گرفت و درخواست چندین قلم لوازم کرد. او خودش را مغازه‌دار جا زد و گفت برای تحویل اجناس، کارگران مغازه‌اش را به شرکت می‌فرستد. مدیر ٣٠ساله شرکت به نام مهدی، لوازم آرایشی را از کشورهای همسایه می‌خرید، با تبلیغ در سایتی که طراحی کرده بود می‌فروخت و پس از دریافت سفارش میلیونی شروع به آماده کردن آن می‌‌کرد.


نقشه شوم
ساعتی بعد زنگ شرکت به صدا درآمد. ٤مرد که خودشان را کارگر معرفی کرده و می‌گفتند برای بردن محموله آمده‌اند پشت در بودند. آنها وقتی وارد شرکت شدند با تهدید چاقو دست و پا و چشمان مدیر شرکت را بستند و در حالی ‌که کتکش می‌زدند او را در اتاقی حبس کردند. مردان خشن در ادامه لوازم آرایشی را داخل چند گونی ریختند و فرار کردند.

چند ساعت پس از فرار سارقان، مدیر شرکت که در اتاق زندانی شده بود توسط خواهرش که نگران او شده و تصمیم گرفته بود سری به شرکت بزند، نجات یافت، راهی اداره پلیس شد و به شکایت از دزدان پرداخت. او می‌گفت که سارقان ١٥٠میلیون تومان از اجناس شرکت را سرقت کرده و متواری شده‌اند. در ادامه مأموران راهی محل حادثه شدند و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته چهره سارقان را به‌دست آوردند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها تازه‌کارند و سابقه‌ای ندارند.


پلیس‌بازی
در حالی ‌که تحقیقات روی این پرونده ادامه داشت، مدیر شرکت که حدس می‌زد سارقان به‌زودی برای فروش اجناس مسروقه دست‌به‌کار خواهند شد در جست‌وجوی آنها بود تا اینکه هنگام بررسی آگهی‌های فروش لوازم آرایشی چشمش به اجناسی افتاد که عکس آنها در یکی از سایت‌های خریدو فروش کالا درج شده بود. همه آن اجناس متعلق به‌خودش بود، با همان برند خاصی که خودش وارد می‌کرد و می‌فروخت. او پس از دیدن آگهی با پلیس تماس گرفت و مأموران از وی خواستند با فروشنده قرار صوری بگذارد. به این ترتیب مدیر جوان با فروشنده تماس گرفت و این مرد وقتی سر قرار حاضر شده بود توسط پلیس بازداشت شد. با اطلاعاتی که وی در اختیار مأموران قرار داد، آنها موفق شدند به فروشنده اصلی لوازم برسند و او را دستگیر کنند اما شاکی پرونده زمانی که وی را دید شوکه شد. او کسی جز دوست صمیمی شاکی نبود و تحقیقات نشان می‌داد که این سرقت نقشه او بوده است.


اعتراف
روزبه ٣٠ساله است و سال‌ها از رفاقتش با شاکی می‌گذرد. او آرایشگر است و این نخستین‌باری است که پا در دنیای مجرمان گذاشته و به‌خاطر حسادت نقشه سرقت از دوستش را با اجیر کردن ٤نفر طراحی کرده است. او در بازجویی‌ها چنین گفت: من و مهدی(شاکی) آرایشگر بودیم اما کم‌کم او پیشرفت کرد؛ به حدی که شرکتی تأسیس کرد و از کشورهای مختلف لوازم آرایشی به ایران وارد می‌کرد و می‌فروخت. حتی به‌تازگی شنیدم خانه و ماشین مدل‌بالا خریده اما من شرایطم نه‌تنها بهتر نشده بود، بلکه روزبه‌روز بدتر هم می‌شد. مستأجر بودم و درآمد کمی داشتم، وقتی مهدی را با این وضعیت می‌دیدم حسرت می‌خوردم. او مدام سفرهای خارجی می‌رفت اما من حتی پول سفر شمال را هم نداشتم. این شد که از سر حسادت ٤نفر را که آنها هم آرایشگر بودند اجیر کردم تا از او سرقت کنم. با این کار، هم به او ضرر مالی سنگین می‌زدم و هم خودم با فروش لوازم سرقتی وضع مالی‌ام کمی بهتر می‌شد.

وی ادامه داد: پس از سرقت، اجناس را به چند نفر فروختم که دست‌به‌دست چرخید و نفر آخر در سایت خرید و فروش کالا آگهی کرده بود که از بخت بدم و از آنجا که‌ ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند، مهدی همان آگهی را به‌صورت اتفاقی دید و لو رفتم.

پس از اعتراف این جوان حسود، ٤آرایشگر اجیرشده نیز دستگیر شدند و به همکاری با روزبه اعتراف کردند. همه متهمان با دستور قاضی بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت تهران روانه زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید