• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33342
+
-

الکترونیکی شدن خدمات می‌تواندمنجر به شفافیت شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: شفاف‌سازی اصولا در کشور مخالفانی دارد، اما الکترونیکی‌شدن خدمات می‌تواند منجر به شفافیت شود؛ به‌طور مثال این اصلا خوب نیست که نتوانیم در سیستم الکترونیکی، دریافت خدمات توسط بیمار، نحوه ارائه خدمات و رضایت بیمار را رصد کنیم.  
به گزارش وبدا، طاهر موهبتی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به خدمات سامانه ١٦٦٦ سازمان بیمه سلامت گفت: این سامانه خدمات مشاوره، تعویض و تمدید دفترچه، خسارات متفرقه، شکایت و ... را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند و قصد ما این است به سمتی حرکت کنیم که این سامانه خدمات مشاوره درمان را نیز با همکاری انجمن‌های علمی ارائه کند.موهبتی با اشاره به همپوشانی‌های بیمه‌ای، ادامه داد: حدود ٤میلیون و ٨٠٠ هزار نفر پوشش بیمه‌ای وجود دارد و هرجا که سازمان بیمه‌ای دیگری با بیمه سلامت همپوشانی داشته باشد، بیمه سلامت حذف می‌شود.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرای راهنماهای بالینی اظهار کرد: از اول شهریور سامانه تعیین خدمات تصویربرداری راه‌اندازی شده که براساس راهنماهای بالینی ابلاغی وزارت بهداشت، استفاده افراد از ‌ام آر ‌آی، سی تی اسکن و آنژیوگرافی و ... منطقی شده و افراد برای استفاده بیش از میزان مجاز از این خدمات، باید تأییدیه پزشک یا گروه پزشکی از دانشگاه علوم‌پزشکی را داشته باشند و این کار در راستای صیانت از سلامت افراد انجام شده است.وی با بیان این‌که الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می‌کند، افزود: شفاف‌سازی‌ اصولا در کشور مخالفینی دارد، اما الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند منجر به شفافیت شود. به‌طور مثال این اصلا خوب نیست که نتوانیم در سیستم الکترونیکی، دریافت خدمات توسط بیمار، نحوه ارائه خدمات و رضایت بیمار را رصد کنیم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر مدیریت منابع، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، مدیریت منابع ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید