• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33311
+
-

اخبار کوتاه | سیاست

کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق هروئین

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان آذربایجان غربی موفق به کشف یک محموله هروئین به وزن بیش از هزار‌کیلوگرم و ارزش تقریبی حدود 400میلیارد تومان شدند. به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان‌(عج) با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی تخصصی موفق شدند یک باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر به وزن هزار و 75کیلوگرم هروئین را که قصد داشتند به اروپا ترانزیت کنند، شناسایی و حین خروج از کشور در منطقه مرزی بازرگان متلاشی کنند. تعدادی از قاچاقچیان این باند بین‌المللی که موادمخدر مذکور را به‌صورت ماهرانه‌ای در کالای صادراتی جاسازی کرده بودند دستگیر شدند.

 گمانه‌زنی وزرای پیشنهادی اقتصاد و رفاه

خبرگزاری فارس به نقل از برخی منابع دولتی گزارش داده: «فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز محمد شریعتمداری برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مجلس پیشنهاد خواهند شد.» فرهاد دژپسند فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکتری از دانشگاه آزاد اسلامی و اکنون دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. محمد شریعتمداری مسئولیت‌های متعددی داشته و سابقه حضور در دولت هشتم و یازدهم را در کارنامه دارد و اکنون نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت است که طرح استیضاحش نیز توسط هیأت‌رئیسه وصول شده است. گفته می‌شود سه‌شنبه هفته جاری نیز گزینه‌های پیشنهادی این 2وزارتخانه به مجلس معرفی می‌شوند. این در حالی است که محمودواعظی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته از تغییر برخی چهره‌های دیگر کابینه نیز خبر داده بود. بنا به توضیحات او تغییرات هیأت دولت بیشتر از معرفی وزرای اقتصاد و کار است. همچنین خبر برخی تغییرات در میان معاونان رئیس‌جمهور نیز به گوش می‌رسد. جابجایی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در معرض توجه بیشتری هستند.

تشکر از اعتماد دولت به  سپاه

فرمانده کل سپاه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) که صبح دیروز برگزار شد، گفت: گمشده، نقص و کمبود ما در کشور مدیریت جهادی است. مدیریت جهادی 3 ویژگی دارد؛ یکی اینکه کار باید برای رضای خدا باشد، دیگر اینکه همراه با تلاش مضاعف و سختکوشی باشد و در آخر اینکه کار جهادی کاری است که مخالف یا دشمن داشته باشد و اینجا منظور دشمن خارجی و آمریکا نیست. آنها همیشه مخالف پیشرفت و آبادانی کشور ما هستند. به گزارش فارس،‌سرلشکر محمدعلی جعفری تصریح کرد: ما از اعتماد دولت‌های مختلف به‌ویژه دولت قبلی و فعلی به مجموعه قرارگاه تقدیر می‌کنیم که موجب این افتخارآفرینی‌ها شده است. سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه، جایگزین سردار عبادالله عبداللهی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید