• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33309
+
-

کافه مجلس

هشدار درباره تبدیل شرق کشور به کانون ریزگرد

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان تبخیر آب و رسوب‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان گفت که این استان به کانون ریزگرد تبدیل شده است. به‌گزارش ایسنا، حبیب‌الله دهمرده در جلسه علنی صبح یکشنبه مجلس در جریان طرح سؤال خود از وزیر نیرو درباره اقدام این وزارتخانه در رابطه با تبخیر و رسوب‌گذاری سدها اظهار کرد:  وزارت نیرو به‌رغم وظیفه ذاتی خود قدمی در این زمینه برنداشته درحالی‌که باید اقدامی عاجل برای جلوگیری از رسوب‌گذاری شود. این نماینده مجلس با بیان اینکه ۳۰۰میلیون مترمکعب از مخازن سیستان تبخیر و میلیون‌ها لیتر رسوب می‌شود گفت: این 10‌برابر آبی است که از زابل به زاهدان منتقل می‌شود.

   آلومینیوم داریم و وارد می کنیم

یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود که ایسنا آن‌را منتشر کرد با انتقاد از واردات بی‌رویه آلومینیوم و صرف میلیون‌ها دلار در این خصوص تاکید کرد: خیلی از کشورها آلومینیوم را از معادن خود استخراج می‌کنند، در حالی که ما آلومینیوم را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم و به معادن خود تکیه نمی‌کنیم.

   سوال 3 نماینده از وزیر کشور

احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول ۷ طرح و سوال ۳‌نماینده از وزیر کشور خبر داد. به گزارش ایسنا نادر قاضی پور، علیرضا محجوب و محمدعلی وکیلی نمایندگان ارومیه و تهران از وزیر کشور در خصوص عدم پیگیری مطالبات و تامین اعتبارات و منابع مالی شهرداری‌ها سوال کرده اند.

   2 جلسه همزمان برای آخوندی

قرار بود در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران مجلس موضوع استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بررسی شود اما عباس آخوندی همزمان جلسه دیگری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشت که در آن جلسه حضور یافت. بنابراین موضوع استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران بررسی نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید