• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33178
+
-

تدوین بسته‌های جدید گردشگری سلامت

نسیم زمانی|  اصفهان- خبرنگار:


11 مهر امسال همزمان با آخرین روز از هفته گردشگری، همایش گردشگری سلامت اصفهان با مشارکت مرکز گردشگری سلامت و اداره کل میراث فرهنگی استان همراه با نمایشگاه گردشگری سلامت اصفهان برگزار شد. به علت اهمیت توجه به گردشگری سلامت، با «فریدون اللهیاری» مدیر کل میراث فرهنگی استان، در این زمینه گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.


اصفهان پیشینه مناسبی در زمینه پزشکی و سلامت دارد؟ 

  استان اصفهان با واقع شدن در قلب فلات مرکزی ایران ظرفیت‌های فراوانی در توسعه از منظر گردشگری دارد. از آنجا که اصفهان از گذشته‌های دور از مراکز اصلی توسعه علم پزشکی به شمار می‌رفته و مکتب پزشکی دانشگاه جندی شاپور با حضور طبیبانی همچون بوعلی سینا در علم پزشکی پیشرفت چشمگیر داشت، دارای پیشینه مناسبی در زمینه مسائل پزشکی و سلامت است. 

  برای توسعه گردشگری سلامت در این زمان چه باید کرد؟

گردشگری سلامت پیشینه‌ای چندان طولانی در ایران ندارد. لذا هم‌اکنون پزشکی سلامت در ایران و حتی اصفهان به صورت سنتی ارائه می‌شود، به گونه‌ای که در شهرهایی همانند اصفهان، شیراز و مشهد گردشگرانی که به صورت سنتی به این مکان‌ها سفر می‌کنند از خدمات پزشکی نیز بهره‌‌مند می‌شوند. با این وصف، هم‌اکنون ما نیاز به تدوین بسته‌های جدید گردشگری سلامت با تکیه بر بازارهای هدف جدید گردشگری اصفهان داریم.

  چه عواملی در توسعه گردشگری در اصفهان موثرند؟

امروز اصفهان یک مقصد برتر گردشگری در جهان به‌ویژه از منظر گردشگری تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود. بنابراین معتقدیم 2 رکن دیگر در توسعه پایدار گردشگری اصفهان نقش دارند که به ترتیب عبارتند از: گردشگری طبیعی و گردشگری سلامت. در نتیجه، در حوزه گردشگری سلامت معتقدیم با تدوین طرح جامع گردشگری استان و تبیین طرح گردشگری سلامت استان در ذیل آن، نه‌تنها می‌توانیم خدمات پزشکی را به گردشگران خارجی به صورت علمی ارائه کنیم، بلکه خدماتی همچون استفاده از مواهب طبیعی برای سلامت بیماران و ارائه گیاهان دارویی نیز می‌تواند به توسعه گردشگری سلامت کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید