• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33059
+
-

شکست کمتر، محبوبیت بیشتر

شکست کمتر، محبوبیت بیشتر

لیلی خرسند

از سال 2011 تا به امروز والیبال ایران 4مربی خارجی داشته؛ مربیانی که به واسطه حضور ایران در لیگ جهانی، عملکردشان بیشتر دیده شده است. از بین این مربیان؛ خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ، رائول لوزانو و ایگور کولاکویچ، کواچ با چهارمی در لیگ جهانی و چهارمی قهرمانی جهان بیش از بقیه موفق بوده‌ است اما هنوز بعد از چندین سال ولاسکو محبوب‌تر است، هر چند تیم ایران با او نه تجربه مسابقات قهرمانی جهان را داشت و نه توانست به المپیک صعود کند.

نهمی در لیگ جهانی و جام‌جهانی و 2 قهرمانی در آسیا موفقیت‌های او در ایران بوده. به‌نظر می‌رسد دلیل این محبوبیت، شروع حضور در لیگ جهانی و همین قهرمان شدن در آسیا و شکست‌دادن قدرت‌های اول این قاره بوده.

اما شاید مهم‌تر از همه اینها شکست‌های کمتر با ولاسکو بوده است، حتی اگر بیشتر پیروزی‌ها در مسابقاتی در سطح آسیا به‌دست آمده باشد. عملکرد این مربیان در تورنمنت‌های مهم، قهرمانی جهان، جام‌جهانی، لیگ ملت‌های جهان، قهرمانی آسیا، انتخابی لیگ جهانی، انتخابی 2 المپیک و المپیک 2016سنجیده شده است. والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2107با تیم ب و مربی این تیم در این تورنمنت حاضر و پنجم شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید