• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 12 مهر 1397
کد مطلب : 32890
+
-

نزول 13هزار میلیارد تومانی بازار سهام

بورس
نزول 13هزار میلیارد تومانی بازار سهام

با بروز تغییر و تحولات در بازار ارز، دیروز 13هزار میلیارد تومان دیگر از ارزش سهام شرکت‌های بورس کاسته شد. ظرف 2روز گذشته ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس جمعا 45هزار میلیاردتومان ارزان‌تر شده‌است.
به گزارش همشهری، در چند روز گذشته هنوز دلار در کانال قیمتی دقیقی تثبیت نشده، همین ادامه نوسان دربازار دلار به افت ارزش بازار سهام در مبادلات 2روز گذشته منجر شده است. 
در چنین شرایطی فعالان بازار سهام در انتظار تثبیت قیمت دلار هستند تا راهبرد‌های سرمایه‌گذاری جدید خود را ترسیم کنند زیرا به لحاظ ساختاری قیمت دلار بیشترین اثر را بر بازار سهام دارد و از اردیبهشت امسال شاخص‌های بورس در واکنش به رشد قیمت‌ها در بازار ارز با افزایش مواجه شده بودند. برهمین اساس در مبادلات دیروز با وجود اینکه از شدت نزول بورس کاسته شده بود اما در نهایت ارزش کل سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس 13هزار میلیارد تومان افت کرد.  
روز سه‌شنبه هم 32هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های بورس کاسته شده بود، با وجود این با درنظر گرفتن مولفه‌های رفتاری و اطلاعات مربوط به قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود شاخص بورس از هفته آینده روند صعودی را دوباره از سر بگیرد. با وجود این برخی فعالان بازار سهام نگران اعمال تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران در آبان‌ماه هستند و انتظار دارند بازار سهام بار دیگر در این دوره وارد یک دوره نزول کوتاه‌مدت وگذرا -که اصطلاحا به آن دوره اصلاح شاخص‌ها می‌گویند- شود و بار دیگر روند صعودی‌‌اش را این بار در یک دوره یکساله از سر بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید