• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 12 مهر 1397
کد مطلب : 32838
+
-

شفر به دایی رسید

شفر به دایی رسید

استقلال شروع سخت اما موفقیت‌آمیزی در جام‌حذفی داشت. نخستین بازی آبی‌ها در جام‌حذفی که از قضا دقیقا بعد از برد تاریخی پرسپولیس مقابل السد آغاز شد، با برتری شاگردان شفر در مسجدسلیمان به پایان رسید؛ شهری که طی 4روز 2بار میزبان استقلالی‌ها خواهد بود و میزبانی اول این تیم 120دقیقه طول کشید. استقلال که چند هفته‌ای است با مشکلات زیادی در گلزنی روبه‌رو شده و در لیگ برتر هم حدود 400دقیقه را بدون زدن حتی یک گل پشت سر گذاشته بود، سه‌شنبه‌شب در مسجدسلیمان هم برای گلزنی به مشکل خورد و 90دقیقه وقت قانونی بازی را بدون گل به پایان رساند. اما در وقت اضافه اول بالاخره بخت آبی‌ها باز شد و روی نفوذ وریا غفوری به محوطه جریمه میزبان، روح‌الله باقری گل برتری استقلال را به ثمر رساند.

البته در صحنه نفوذ وریا و در لحظه‌ای که پاس فرشید اسماعیلی به این بازیکن رسید موقعیت کمی مشکوک به آفساید بود. اما نهایتا این گل پذیرفته شد و تا پایان 120دقیقه نیز پابرجا ماند تا استقلال به‌عنوان پانزدهمین تیم به مرحله یک‌هشتم پایانی راه یابد. در تنها بازی باقیمانده از مرحله یک‌شانزدهم پرسپولیس باید به مصاف نود ارومیه برود تا شانزدهمین تیم نیز مشخص شود. استقلال که سه‌شنبه‌شب با غلبه بر نفت مسجدسلیمان به جمع 16تیم جام حذفی رسیده در این مرحله تیم سایپا روبه‌رو خواهد شد. پرسپولیس و استقلال هر دو در مرحله اول با قرعه نسبتا آسانی روبه‌رو شدند اما در مرحله دوم قرعه آبی‌ها بسیار سخت‌تر از قرمزها به‌نظر می‌رسد. پرسپولیس درصورت عبور از دور اول در دور دوم به مصاف سپیدرود می‌رود اما سایپای علی دایی حریف بسیار مشکل‌تری نسبت به سپیدرود ته‌جدولی به‌نظر می‌رسد. به‌خصوص که دایی سابقه خوبی در حذف کردن استقلال از جام‌حذفی دارد و حتی آخرین حذف آبی‌ها از جام‌حذفی نیز به‌دست همین مربی رقم خورده است.

در فصل 96-95 جام‌حذفی استقلال با هدایت علیرضا منصوریان در مرحله یک‌چهارم نهایی به نفت تهران برخورد کرد که علی دایی را روی نیمکت خود داشت. در آن دیدار پرافت‌وخیز، شاگردان دایی با نتیجه 3 بر 2 در وقت‌های اضافه استقلال و منصوریان را حذف کردند و خودشان تا قهرمانی آن جام پیش رفتند. استقلال حذف شد و بعد از آن هم دیگر طعم حذف از این جام را نچشید چون در فصل 97-1396 با وینفرد شفر تا فینال بالا رفت و به قهرمانی این جام رسید. حالا وینفرد شفر باید در یک‌هشتم نهایی به مصاف علی دایی برود؛ یعنی قهرمان‌های دو دوره اخیر جام‌حذفی، روبه‌روی یکدیگر.

جباری چقدر به استقلال نزدیک است؟
وینفرد شفر بعد از اینکه رسما اعلام کرد ساناک دیگر در کادر فنی استقلال حضور نخواهد داشت، در صفحه اینستاگرام خود خبر از معرفی یک مربی جدید در کادر فنی تیمش داد. بعد از این پست، گمانه‌زنی‌ها در مورد آخرین عضو کادر فنی استقلال به اوج خود رسید. می‌گویند یکی از گزینه‌هایی که شفر به‌صورت مستقیم در روزهای گذشته با او صحبت کرده، مجتبی جباری است. هر‌چند جباری فصل قبل به‌دلیل اختلافی که با سیدرضا افتخاری داشت به‌صورت غیرفنی از این تیم کنار گذاشته شد اما او رابطه نزدیکی با بازیکنان این تیم دارد و شاید به همین دلیل است که عده‌ای از جباری به‌عنوان گزینه نهایی شفر برای حضور در کادر فنی استقلال یاد می‌کنند. شاید آنچه باعث می‌شود جباری گزینه نهایی شفر برای حضور در کادر فنی استقلال محسوب شود، این است که او هم‌اکنون مدرک مربیگری ندارد و به هیچ عنوان نمی‌تواند تهدیدی برای نیمکت استقلال محسوب شود و با این شرایط حضور او در کادر فنی فقط جنبه تجربه‌اندوزی دارد. این ستاره بازنشسته می‌تواند در شروع کار خود در عرصه مربیگری در کنار یک مربی بزرگ درس‌های اولیه این شغل سخت را آموزش ببیند. در این چند روز خبرهای مختلفی درخصوص بازگشت جباری به استقلال منتشر شده و باید دید او چقدر به این بازگشت نزدیک است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید