• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32739
+
-

کوتاه از سیاست | سیاست

دفتر ولایتی: از دلسوزان انتظار نداشتیم

دفتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد در پی واکنش برخی رسانه‌ها به اظهارات وی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد و توضیحاتی درباره اظهارات ولایتی ارائه داد. ولایتی اخیرا گفته بود: از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به‌جای لباس لنگ می‌بندند و اسلحه به‌دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است. این اظهارات او موجی از واکنش‌های تند انتقادی را در فضای مجازی علیه او به راه انداخت. دفتر ولایتی اعلام کرده است: «اظهارات ایشان بیش از آنکه متوجه مردم ایران عزیزمان باشد، متوجه کسانی است که دلباخته مهر و خودباخته قهر سران استکبار جهانی هستند و متأسفانه و شرم‌آورانه به‌جای تقویت قدرت مقاومت مردم، نسخه سازش را تئوریزه می‌کنند و با خالی‌کردن دل مردم، تنها راه برون‌رفت از مشکلات را تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان مطرح می‌کنند.» در این اطلاعیه از ولایتی به‌عنوان کسی که عمری تلاش مجاهدانه در دلگرم ساختن جبهه مقاومت در داخل و خارج از کشور داشته است، تأکید شده که از دلسوزان انتظار نبود ناروا خُرده بگیرند و با غرض‌ورزان همزبانی کنند. علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس هم در واکنش به اظهارات علی‌اکبر ولایتی گفته است: این حرف‌ها زمانی تأثیر خواهد داشت که مردم احساس کنند مسئولان هم در شرایط سختی هستند و ساده‌زیستی و مقاومت می‌کنند و تبعیضی در کار نیست. هر مسئولی باید زندگی‌اش را لااقل در سطح زندگی قشر متوسط جامعه قرار دهد.

باهنر: نمایندگان باور ندارند

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: متأسفانه فضاسازی‌های روانی علیه دولت در سطوح مدیریتی کشور نیز اتفاق می‌افتد. اگر به تریبون مجلس نگاه کنید موافق و مخالف دولت هر دو می‌گویند که دولت ناکارآمد است و قوه قضاییه هم مصر است که ما یکسری دانه‌درشت‌ها را گرفته‌ایم و بقیه را هم می‌گیریم و افکار عمومی هم احساس می‌کند که هر‌کس مسئولیتی در کشور دارد، فاسد است. آقای پزشکیان و آقای لاریجانی وظیفه دارند که امروز یک ستاد جنگ در مجلس تشکیل دهند و در قالب این ستاد به نمایندگان مجلس بگویند که امروز زمان شعله‌ور کردن مطالبات مردم نیست. متأسفانه امروز تریبون مجلس آزادانه در اختیار نمایندگان است تا مطالبات غیرضروری مردم را فریاد بزنند و این باور وجود ندارد که کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار است.

شروط ترامپ، یادآور پیشنهاد صدام به تهران است

حسین علایی، یکی از فرماندهان دوران جنگ و کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، شروط مورد نظر رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران را یادآور پیشنهاد صدام حسین به تهران دانسته و گفته که هیچ دولتی نمی‌تواند این پیش‌شرط‌ها را بپذیرد. علایی گفته: چطور ممکن است شما بگویید به این شروط عمل کن، بعد مذاکره کنیم. با این موضوع، آدم یاد دوران صدام می‌افتد. صدام هم همین کار را کرد. صدام آمد و خاک ایران را اشغال کرد و بعد گفت حالا آتش‌بس و مذاکره کنیم؛ یعنی خاک ایران دست عراق باقی بماند، شما با ما نجنگید که ما را بیرون کنید، حالا مذاکره کنیم. حاصل این مذاکره چه می‌شود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید