• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32645
+
-

کوتاه از استان‌ها

 کمترین نرخ تورم در کرمان 

بررسی اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد همدان با 2/14 درصد بیشترین و کرمان با 9/8 درصد کمترین نرخ تورم را در 12 ماه منتهی به شهریور تجربه کردند. به‌گزارش ایرنا، همچنین بیشترین رشد نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان سیستان‌ و بلوچستان با 2/10درصد ثبت شد.

  صدور مجوز برای بومگردی 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: مجوز 7موافقت‌نامه اصولی برای راه‌اندازی بومگردی در شهرستان حمیدیه صادر شد. پیمان نبهانی به مهر اعلام کرد: این موافقت‌نامه‌ها برای راه‌اندازی مهمان‌پذیر، خانه بومگردی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری و رستوران سنتی صادر شده است.‌

  تلف شدن هزاران ماهی در زرینه‌رود 

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست میاندوآب گفت: بیش از 10 هزار قطعه از انواع ماهی‌های رودخانه زرینه‌رود به دلایل نامعلومی تلف شدند. علیرضا بقالی به ایرنا اعلام کرد: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است. 

  چشمه‌های بیرجند خشک شد

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند از وجود 680 رشته چشمه در این شهرستان خراسان‌‌جنوبی خبر داد و گفت: صددرصد چشمه‌های شهرستان بیرجند خشک شده است. به گزارش فارس، محمدعلی محمدی افزود: همچنین 30 درصد قنوات شهرستان به طور کامل خشک شده‌اند.

   گازرسانی به ۵۵ روستا 
به گزارش ایلنا، سیروس شفقی، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: در عملیات عمرانی گازرسانی محور چالوس، در بالای سد ۴۰ روستا و در پایین سد ۱۵ روستا از گاز بهره‌مند خواهند شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید