• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32600
+
-

به خاطر منافع ملی

چهره روز
به خاطر منافع ملی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیــس اصولگرای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات بیشتری از کانال جدید همکاری ایران با اروپا برای حفظ برجام را اعلام کرده است. به گفته او، این کانال به‌طور مشخص باید 3خواسته ایران را پوشش دهد؛ یکی آسان‌سازی و ادامه صادرات نفت ایران، دوم ادامه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های نفت‌و‌گاز و سوم هم تضمین چرخش مالی و تعاملات بانکی ایران برای اطمینان از نقل‌و‌‌انتقالات ارزی. اگرچه اجرای همزمان این 3خواسته با توجه به فشار سنگین دولتمردان آمریکا سخت به‌نظر می‌رسد، اما هم‌صدایی دولت و مجلس در پیگیری حقوق مردم ایران و ایفای تعهدات برجامی 1+4 یک ضرورت ملی است.

واقع‌بینی و مواضع شفاف ریاست یکی از تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین کمیسیون‌های اقتصادی مجلس از سوی فلاحت‌پیشه نشان می‌دهد که پرهیز از اظهارنظرهای سیاسی و جناحی و واقع‌گرایی و درنظر‌گرفتن منافع ملی و مصلحت عمومی می‌تواند سرمشقی برای سایر روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس باشد. چه اینکه مردم به همان اندازه که از دولتمردان صداقت و صراحت بیان در پیگیری مطالبات را انتظار دارند، همچنین انتظار از تک‌تک نمایندگان مجلس به‌ویژه روسای کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت می‌رود که منافع فردی، منطقه‌ای، سیاسی و جناحی را به اولویت‌ها و منافع ملی ترجیح ندهند و رسم امانت به جای آورند.

نه‌تنها فلاحت‌پیشه که این روزها متفاوت از دیگر اصولگرایان دارای مواضع تند ظاهر می‌شود، بلکه سایر اعضای کمیسیون امنیت ملی هم باید درک کنند که شعار‌دادن و اتهام‌زدن و ایجاد تفرقه و بدبینی دیگر افاقه نمی‌کند و لازمه برخورداری و استمرار حمایت رأی‌دهندگان هم ایجاب می‌کند که وکلای ملت به جای فریاد زدن دردها، به محدودیت‌ها توجه نشان دهند و در مسیر برداشتن موانع پیش‌روی کشور گام بردارند. این روزها که فشار به جای منطق گفت‌وگو برای تصویب‌نشدن لوایح مرتبط به FATF، سکه رایج فعالیت‌های اصولگرایان شده، ایستادگی بر منطق و دوری جستن از هیجان به‌خاطر مردم و کشور به‌منظور برداشتن موانع یک مطالبه ملی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید