• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32436
+
-

اخبار فردا

سه‌شنبه 10  مهر



فرصت‌های شغلی
- وقت آن رسیده که موقعیت‌تان را از روی مبل جلوی تلویزیون به صندلی جلوی کامپیوتر تغییر دهید و تا فرصت دارید برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی ثبت‌نام کنید. فرصت ثبت‌نام امروز تمام می‌شود و شانس همکاری با غول‌های فناوری اطلاعات ایران از دستتان می‌رود. شرکت‌هایی همچون مپنا، فناپ، آپ، #780*، توسن، خدمات انفورماتیک، النون، اسنپ، پژوهش و توسعه ناجی، صنایع ارتباطی آوا، کیاتل و ده‌ها شرکت دیگر که در صنعت فناوری اطلاعات پیشگام هستند با هدف تقویت زیرساخت‌های خود، قصد جذب نیروی متخصص دارند و به همین منظور از طریق آزمون استخدام بخش خصوصی از سراسر کشور برای جذب نیرو اقدام کرده‌اند. ثبت‌نام دومین آزمون استخدام بخش خصوصی که از 10شهریور در 222عنوان در 8دسته با بهره‌برداری از بیش از 6500فرصت شغلی آغاز شده، تا 10مهر 1397از طریق سایت www.inre.ir ادامه دارد.



زندگی از نگاه گاندی
- خوشبختانه منابع فراوانی برای خواندن درباره ماهاتما گاندی- رهبر مبارزه‌های استقلال‌طلبانه هند-وجود دارد. جمله‌های کوتاه او می‌توانند شروع مناسبی برای پشت‌سر‌گذاشتن یک روز سخت باشند. روز 10مهر (تولد گاندی) را می‌توانیم با جمله‌هایی از این جنس شروع کنیم: 

برای کسی که اندیشه نبود خشونت را در خود پرورده، تمام عالم یک خانواده است؛ نه ترسی به دل دارد و نه کسی از او می‌ترسد. پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آن است که بعد از هر زمین‌خوردنی برخیزی. انسان نمی‌تواند در حوزه‌ای از زندگی خود با درستی و صداقت عمل کند، درحالی‌که در سایر حوزه‌های زندگی‌اش آلوده نادرستی‌هاست. زندگی واحدی تجزیه‌ناپذیر است.



در جست‌وجوی جام آسیایی-
پس از بازگشت غرورآمیز برابر الدحیل قطر، پرسپولیس امروز با تیمی دیگر از این کشور بازی می‌کند. 
باوجود مشکلاتی چون کمبود بازیکن به‌دلیل محرومیت از نقل و انتقال بازیکن، برانکو توانست پرسپولیس را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند. حالا پرطرفدارترین تیم آسیا باید با السد بازی کند. این تیم قطری با ژاوی و گابی -2 بازیکن سرشناس اسپانیایی- تبدیل به یکی از مدعیان فتح لیگ قهرمانان آسیا شده است. السد با عبور از استقلال به این مرحله رسید. آنها در تهران کار را تمام کردند و نمایش خوب استقلال در خانه السد هم برای برگرداندن نتیجه کافی نبود. حالا پرسپولیس می‌تواند انتقام آن شکست را بگیرد و به این ترتیب مسابقه السد-پرسپولیس تبدیل به یکی از آن معدود بازی‌هایی می‌شود که حتی متعصب‌ترین هواداران استقلال هم دوست دارند پرسپولیس را در آن برنده ببینند. این بازی امروز ساعت18:45 در ورزشگاه خانگی السد برگزار می‌شود.

تأثیر مکتب ذن بر نقاشی ژاپن- دومین نشست از سلسله نشست‌های هنر و آموزه‌های شرقی با عنوان «تأثیر مکتب ذن بر نقاشی ژاپن»‌، در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود. این نشست را گروه هنر شرق پژوهشکده هنر برگزار می‌کند و بهناز عبداللهیان- مدرس و پژوهشگر هنر و عضو گروه هنر شرق- در این نشست سخنرانی می‌کند. نشست تأثیر مکتب ذن بر نقاشی ژاپن، امروز ساعت ۱۵ تا ۱۷ در پژوهشکده هنر به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان امام‌خمینی، نبش کوچه شهیدحسن سخنور، پلاک۲۹ برگزار می‌شود. شرکت در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.



بن‌تن و بنیامین- کی گفته همه‌‌چیز واسه بزرگ‌ترهاست؟ کی گفته بچه‌ها نباید پاشون رو تو کفش بزرگ‌ترها بکنن؟ کی گفته بچه‌ها نباید به سالن‌های تئاتر برن؟ نمایش «بن و دیوها»، 10مهر آغاز می‌شود. این نمایش داستان پسری است به نام بنیامین که روزی ناراحت وارد خانه می‌شود و از پدربزرگش می‌خواهد کمکش کند تا ساعت بن‌تن را به‌دست بیاورد. اما برای به‌دست آوردن ساعت مشکلاتی برایش پیش می‌آید. نمایش بن و دیوها که ساعت 5عصر در کانون فرهنگی و تربیتی امام‌خمینی روی صحنه می‌رود به کارگردانی مرتضی سربیشه و با بازی امید مجتهدی، مرتضی سلیمیان، سهیل مشهوری، ساغر چنگیزی و مرتضی سربیشه است. بلیت این نمایش ۱۵هزار تومان خواهد بود و اگر به سایت تیوال مراجعه کنید می‌توانید تخفیف هم بگیرید. آدرس این کانون، کوی نصر (گیشا )انتهای خیابان ۱۳ ،روبه‌روی اداره آموزش و پرورش است.



تماشای اشیای تاریخی- موزه ملی ایران فردا میزبان یک مومیایی هلندی و ۳۳۱ شیء تاریخی دیگر از موزه درنتس هلند است. اول مهرماه امسال ۳۳۱شیء تاریخی از موزه درنتس هلند به فرودگاه امام‌خمینی(ره) آمد و تحت حفاظت ویژه راهی موزه ملی ایران شد تا برای علاقه‌مندان تاریخ به نمایش گذاشته شود. قبل از آنکه پای میراث هلندی به ایران باز شود، موزه ملی ایران هم سال گذشته ۱۹۶شیء تاریخی از موزه ملی راهی هلند کرده بود. اگر به میراث فرهنگی و آثار باستانی دیگر کشورها علاقه دارید فردا به موزه ملی ایران بروید تا ۳۳۱ظرف سفالین و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلوی نقاشی و سفال قرون 19 و 20 هلندی‌ها را ببینید.

این خبر را به اشتراک بگذارید