• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32408
+
-

عروسک های بی‌بی حاضر

درنگ
عروسک های بی‌بی حاضر

امروز (9مهر) بی‌بی حاضر، خالق 2هزار عروسک دست‌ساز، وارد 93سالگی می‌شود. بی‌بی‌حاضر امیدواری، یکی از همان بانوان خودآموخته است. او سواد چندانی ندارد اما تک‌تک عروسک‌هایش هویت و روایتی دارند و نام و نشانی در تاریخ زندگی‌اش؛ از قهرمانان کودکی‌اش در قصه‌های اساطیری که پدربزرگش می‌گفته تا دکان‌دار سر کوچه که صبح به صبح آبنبات در دهانش می‌گذاشته؛ 2هزار عروسکی که هیچ کدام شبیه آن یکی نیست. حتی از شخصیت‌هایی عروسکی مثل مجید دلبندم و کلاه‌قرمزی هم بی‌توجه عبور نکرده و خوب که بگردی لابه‌لای انبوه عروسک‌ها پیدایشان می‌کنی.

وقتی حرف می‌زند، برقی از شوق در نگاهش موج می‌زند. می‌گوید: «همیشه از روی علاقه و استعداد زیادی که داشتم دست به سوزن و نخ می‌شدم و عروسک‌هایم را به نوه‌هایم هدیه می‌دادم. تصورش را هم نمی‌کردم روزی دستبافته‌هایم در مقابل عروسک‌‌های پررنگ‌ولعاب موجود در بازار دیده شود».

زمانی که بی‌بی حاضر در نمایشگاه گروهی انجمن هنرمندان خودآموخته ایران در خانه هنرمندان تهران آثارش را عرضه کرد با استقبال بی‌نظیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد که غیرقابل تصور بود. این استقبال مردمی تعجب مسئولان را نیز برانگیخت تا جایی که به بی‌بی پیشنهاد دادند هر ساله نمایشگاه انفرادی برگزار کند. حالا چندسالی است که او مشتاقانه روی ساخت عروسک‌هایش کار می‌کند تا بتواند علاقه‌مندان را مجذوب و شیفته هنرش کند. امروز زادروز تولد این بانوی هنرمند است اما گویی بی‌بی مدت‌‌هاست هدیه زندگی‌اش را از خداوند دریافت کرده که همان شوق زندگی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید