• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32328
+
-

پرداخت مطالبات رانندگان کامیون

مسئول شهرک پایانه کامیون‌داران: نزدیک به 16 میلیارد تومان از مطالبات رانندگان پرداخت شده است

حمل و نقل
پرداخت مطالبات رانندگان کامیون

پوپک قاسمی| اردبیل- خبرنگار:

حمل و نقل اردبیل به دلیل نداشتن راه دریایی و ریل آهن متکی به حمل و نقل جاده‌ای است و مشکلات فعالان این حوزه بر حمل‌و‌نقل استان تاثیر چشمگیری می‌گذارد. در روزهای گذشته شاهد بروز مشکل برای کامیون‌داران و وسایط باربری سنگین در سراسر کشور بودیم. در این زمینه به سراغ مسئولان و فعالان حوزه حمل‌و‌نقل بار رفته‌ایم.


توزیع 3هزار و 200 حلقه لاستیک 

مدیر شرکت حمل‌و‌نقل و مسئول شهرک پایانه کامیون‌داران می‌گوید: هر چند مشکلاتی برای کامیون‌داران در کشور پیش آمده است و اردبیل هم از آن مستثنی نیست، اما در اردبیل نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتر است. در همین روزهای اخیر شاهد بارگیری روزانه بیش از 700 دستگاه کامیون بوده‌ایم.
«صمد زمانپور» درباره دلیل این وضعیت مطلوب نسبت به سایر نقاط کشور، اظهار می‌کند: همکاری و حمایت زودهنگام مسئولان باعث شد لاستیک‌های کامیون‌داران در حد توان تامین شود و اگر در استان‌های دیگر 500 حلقه لاستیک توزیع شده باشد، در استان اردبیل 3هزار و 200 حلقه لاستیک توزیع شده است که هر چند کافی نیست، اما مشکلات را کاهش می‌دهد.
زمانپور در مورد تامین لوازم یدکی کامیون‌ها عنوان می‌کند: هزینه تامین لوازم یدکی به مانند بیشتر اقلام و کالاهای موجود در بازار افزایش یافته است و شرایط اقتصادی موجود تنها مختص کامیون‌داران نیست، بلکه همه اقشار جامعه درگیر شده‌اند. وی می‌افزاید: لوازم یدکی مورد نیاز در بازار موجود است و در قبال گرانی قیمت این لوازم کرایه حمل بار نیز افزایش یافته است که می‌تواند تا حدودی افزایش هزینه‌ها را جبران کند.


وضعیت عادی و روان در حوزه حمل‌و‌نقل

عضو شورای اداری اردبیل و مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اردبیل هم از وضعیت عادی و روان در حمل‌و‌نقل کالا و بار در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: با وجود توطئه‌های دشمنان و تبلیغات منفی آنان در فضای مجازی، وضعیت حمل‌و‌نقل کالا و بار در استان به صورت عادی و روان است و روزانه نزدیک به هزار دستگاه بارگیری در استان انجام می‌شود که از این میزان 500 دستگاه مربوط به مرکز اردبیل و بقیه نیز از طریق شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

«علی رحمتی» می‌افزاید: مسائل، حل مشکلات و درخواست‌های قانونی رانندگان در ارتباط با بیمه تکمیلی، افزایش کرایه و همچنین استقرار نمایندگی اداره کل راهداری استان در شهرک حمل‌ونقل بررسی می‌شود. تاکنون نزدیک به 16 میلیارد تومان از مطالبات رانندگان پرداخت شده است و 2 شرکت با‌قیمانده نیز در کمیسیون ماده 12 مکلف شدند به صورت هفتگی یا ماهانه مطالبات رانندگان را پرداخت کنند.  وی به تخلف 8 شرکت حمل‌و‌نقل به خاطر پرداخت نکردن کرایه و مطالبات رانندگان اشاره و اظهار می‌کند: به این تخلفات به صورت قاطعانه و قانونی رسیدگی می‌شود و در شرکت‌های حمل‌و‌نقلی نیز به علت پرداخت نکردن مطالبات رانندگان در کمیسیون یادشده جریمه و تعطیل شدند.  عضو شورای ترافیک استان با اشاره به برخی مشکلات رانندگان در تهیه لوازم یدکی و کمبود لاستیک در استان می‌گوید: در 3 ماه گذشته 4 هزار و 536 حلقه لاستیک در بین رانندگان کامیون استان توزیع شده است.


ثبت‌نام 7هزار راننده

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ادامه می‌دهد: در خصوص درخواست رانندگان مبنی بر توزیع لوازم یدکی 7 هزار نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز این تعداد نیست. اما برای حل مشکل این رانندگان درخواست‌ها به سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور ارسال شده است و در کارگروه مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است. رحمتی با بیان این‌که 11 هزار راننده با بیش از 7 هزار دستگاه کامیون در بخش حمل‌و‌نقل استان فعالیت می‌کنند، در مورد میزان جابه‌جایی بار استان عنوان می‌کند: بیش از 2 میلیون تن کالا و بار به سراسر کشور در 6 ماه اول امسال حمل شده است.  وی با اشاره به این میزان بار و کالا که از سوی 87 شرکت فعال بخش حمل ونقل کالا به سایر نقاط کشور ارسال شده است، می‌افزاید: این کالاها شامل گندم، سیمان، سیب‌زمینی و آب معدنی بوده که از طریق 155 هزار دستگاه وسیله نقلیه جابه‌جا شده‌است.


دستگیری اخلالگران حمل و نقل بار در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری 13 نفر اخلالگر در روند حمل و نقل بار خبر داد . «ناصرعتباتی» گفت : در روزهای اخیر 13 نفر که به تهدید رانندگان و تخریب وسایل نقلیه آنها در جاده های استان اقدام می‌کردند، شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.  به گفته عتباتی از این تعداد 5 نفر از شهرستان گرمی و 8 نفر از شهرستان اردبیل هستند .
وی با هشدار به کسانی که در حمل بار در استان اردبیل اخلال ایجاد می کنند، افزود: در صورت مشاهده یا گزارش با آنان برخورد قانونی خواهد شد .
 

این خبر را به اشتراک بگذارید