• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32280
+
-

مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در شهرستان‌ها

مجوز افزایش حداکثر ۱۰درصدی قیمت نان با دستور رئیس‌جمهور صادر شده، اما در شهر تهران هنوز اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش همشهری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز با بیان این مطلب در حاشیه رونمایی از سامانه جامع تجارت اعلام کرد: در سال97 با دستور رئیس‌جمهور هیچ افزایش قیمت ملی برای نان داده نشده است، اما در مراکز استان‌ها با بررسی در ستاد تنظیم بازار و شورای تامین استان حداکثر تا سقف 10درصد می‌تواند افزایش نرخ اعمال کند. حسن یونس سینکی افزود: این افزایش قیمت در سطح استانی و منطقه‌ای است و اجازه افزایش نان در سطح ملی را نمی‌دهیم و در تهران نیز هنوز اتفاقی نیفتاده و قیمت‌های قبلی جاری است.

او در مورد افزایش 1000 تا 1500تومانی نرخ نان در برخی نانوایی‌های آزادپز تهران، افزود: نانوایی‌های آزاد‌پز دارای ضوابطی هستند که طبق آن کار می‌کنند؛ بخشی از نانوایی‌های آزادپز که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند باید براساس ضوابط موجود فعالیت کنند و آنهایی نیز که آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند قیمت خود را براساس ضوابط موجود اعمال می‌کنند.

سینکی با بیان اینکه برنامه‌ای برای توسعه نانوایی‌های آزادپز وجود ندارد، گفت: مدیریت کار آزادپزها در دستور کار قرار دارد که در سامانه جامع گندم، آرد و نان اعمال می‌شود. با وجود این، مردم درصورتی‌که با گرانفروشی نان مواجه شدند حتما آن را به ما اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید