• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32234
+
-

رونمایی از تندیس 5شهید دفاع‌مقدس

حماسه
رونمایی از تندیس 5شهید دفاع‌مقدس

تندیس 5شهید دفاع‌مقدس در مناطق 6، 9، 11، 13و 19رونمایی شد. به گزارش همشهری، تندیس‌های شهید خلبان حسین لشکری، شهید خلبان عباس دوران، شهید علی هاشمی، شهید مجتبی هاشمی و شهید گاگیک طومانیان صبح دیروز همزمان  با روز بزرگداشت فرماندهان شهید در نقاط مختلف شهر نصب شد.

شهردار تهران در مراسم رونمایی از تندیس شهید لشکری که به ارتفاع 3متر مقابل ورودی پایگاه یکم شکاری نصب شده بود، اظهار کرد: شهدایی که شهرداری تهران امروز افتخار دارد با تندیس و سردیس یاد آنها را گرامی بدارد، شهیدانی هستند که با مجاهدت و رشادت جان خود را فدا کردند تا ما امروز در آسایش و آرامش زندگی کنیم.

‌سید‌محمدعلی افشانی‌ افزود: در روز دوم جنگ در خوزستان حضور داشتم و مشاهده کردم جوانان این سرزمین از سراسر کشور به جبهه‌ها آمده بودند تا جلوی دشمن را بگیرند و موفق هم شدند. آنها دشمن تا بن دندان مسلح را وادار به عقب‌نشینی کردند و ما امروز سرزمینمان را مدیون خون شهدا هستیم.

او گفت: جوانان این سرزمین باید بدانند که رزمندگان دفاع‌مقدس تا چه اندازه مظلومانه در مقابل دشمن خودخواه و جاه‌طلب ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک این سرزمین را به دشمن ندادند. درحالی‌که همین دشمن بعدها یک‌روزه کویت را تسخیر کرد.

در همین روز و با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از سردیس شهید طومانیان در میدانی به نام همین شهید در منطقه6 رونمایی شد. ‌محمد‌جواد حق‌شناس‌ در این مراسم اظهار کرد: در 8سال دفاع‌مقدس ما شاهد تهاجم بیگانه‌ای بودیم که تنها نبود، بلکه به نمایندگی از تمامی قدرت‌های بزرگ آن دوران با ما می‌جنگید.

او بیان کرد: تقدیم 104شهید و صدها جانباز آزاده از طیف ارامنه نشان از پایداری و استقامت ملتی است که در دفاع از میهن با تمام قوا و قدرت در دفاع از سرزمین و سربلندی ایران در کنار نیروهای نظامی ارتش و سپاه قرار گرفتند و حاضر نشدند حتی یک قدم عقب بنشینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید