• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32113
+
-

نجات معجزه‌آسا پس از سقوط هواپیما در اقیانوس

نجات معجزه‌آسا پس از سقوط هواپیما در اقیانوس

همه 47سرنشین هواپیمای بوئینگ737 که به‌جای فرودگاه جزیره میکرونزی، در اقیانوس آرام فرود آمده بود پیش از غرق شدن هواپیما به طرز معجزه‌آسایی نجات یافتند.

به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های نیوزیلند، این حادثه صبح دیروز و زمانی رخ داد که هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هواپیمایی پاپواگینه‌نو در اقیانوس آرام، با 35مسافر و 12خدمه قصد فرود در فرودگاه جزیره میکرونزی را داشت. به گفته مسئولان شرکت هواپیمایی، با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی در لحظه فرود هواپیما و بارش شدید باران، هواپیما به جای باند فرودگاه در اقیانوس فرود آمد و از آنجا که اطراف جزیره میکرونزی پر از قایق‌های مسافرتی و ماهیگیری است، ملوان‌ها به محض دیدن حادثه به کمک سرنشینان هواپیما شتافتند. آنها موفق شدند تمامی 47سرنشین هواپیما را پیش از غرق شدن کامل آن نجات دهند و با قایق‌های خود به ساحل منتقل کنند. در این حادثه تنها 7نفر مصدوم شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

به گفته بیل جاینس، یکی از مسافران هواپیما، در هنگام فرود در حالی‌که هواپیما فاصله چندانی با زمین نداشت خلبان تلاش زیادی کرد که در فرودگاه فرود بیاید اما نتوانست و لحظاتی بعد صدای وحشتناکی فضای هواپیما را پر کرد و تصور کردم که به زمین برخورد کرده‌ایم و کارمان تمام است اما وقتی از پنجره بیرون را نگاه کردم، اطرافمان پر از آب بود. زنده ماندن ما فقط یک معجزه بود. مسافران این هواپیما شامل تجار و گردشگرانی از مکزیک، پاپواگینه‌نو و استرالیا بودند که از این حادثه جان سالم به‌در بردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید