• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32119
+
-

کلاهبرداری دانشمند قلابی از دختران دم‌بخت

کلاهبرداری دانشمند قلابی از دختران دم‌بخت

مرد جوان با معرفی خود به‌عنوان دانشمند هسته‌‌ای، دکتر، مهندس و استاد دانشگاه، دختران دم‌بخت را فریب می‌داد و دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زد. این مرد تا‌کنون به فریب دخترانی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان، فارس، اصفهان، کرمان و آذربایجان شرقی اعتراف کرده و تحقیقات پلیس برای شناسایی همه طعمه‌های او ادامه دارد.

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری کلاهبردار هزارچهره‌ با شکایت دختر جوانی در دادسرای ناحیه 3پایتخت شروع شد. شاکی در تحقیقات گفت: مدتی قبل از طریق فیس‌بوک با جوانی به نام علیرضا آشنا شدم. او می‌گفت که اقامت دائم آمریکا را دارد، دانشمند فیزیک هسته‌ای است و به تازگی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به ایران دعوت شده است.

دختر جوان ادامه داد: مدتی پس از این آشنایی با هم قرار ملاقات گذاشتیم و با دیدن علیرضا به او علاقه‌مند شدم. او به من پیشنهاد ازدواج داد و به این ترتیب به خواستگاری‌ام آمد و حتی اعتماد خانواده‌ام را هم جلب کرد. علیرضا در همه این مدت می‌گفت که از طرف دولت برایش در هتل‌های معروف سوئیت گرفته‌اند و به‌خاطر حساسیت شغلش مدام محل اقامتش را تغییر می‌دهند. او وقتی توانست اعتماد همه اعضای خانواده‌ام را جلب کند مدعی شد که به‌واسطه ارتباطاتی که با مسئولان رده‌بالا دارد می‌تواند برای من و اعضای خانواده‌ام، حواله خرید ماشین‌های مدل بالا با قیمت کارخانه بگیرد و با این ادعا بیش از 100میلیون تومان از ما برای ثبت‌نام خرید خودرو گرفت اما پس از گرفتن پول دیگر جواب تلفن‌ همراهش را نداد. ما در ابتدا تصور می‌کردیم که به‌خاطر شغلش قادر نیست تلفنش را جواب بدهد، اما بعد از چند روز فهمیدیم که همه طلاها و جواهرات من و مادرم از خانه‌مان سرقت شده و رفته‌رفته به او شک کردیم و مطمئن شدیم که فریب وی را خورده‌ایم.

در جست‌وجوی کلاهبردار

با شکایت دختر جوان، تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری جوان کلاهبردار وارد عمل شدند و طولی نکشید که معلوم شد این مرد نه‌تنها در تهران که در شهرهای دیگری نیز با همین شگرد دست به کلاهبرداری از دختران دم‌بخت و خانواده‌هایشان زده است. او در ابتدا با معرفی خود به‌عنوان دانشمند فیزیک هسته‌ای، استاد دانشگاه، دکتر و مهندس با دختران جوان آشنا شده و با ادعای اینکه اقامت دائم آمریکا یا اروپا را دارد آنها را فریب می‌داد و وقتی قدم به خانه‌هایشان می‌گذاشت نقشه‌ کلاهبرداری‌اش را عملی می‌کرد. او در بیشتر موارد به بهانه سرمایه‌گذاری و پیش‌خرید خودرو از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد و در برخی از موارد نیز طلاهای آنها را می‌دزدید.

پدر فراری

کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی موفق به شناسایی این مرد شدند و دریافتند او متأهل و دارای یک دختر 8ساله است، اما از مدتی قبل خانواده خود را رها کرده و فراری است. با این حال در ادامه تحقیقات مخفیگاه متهم در ویلایی در شهرستان محمودآباد شناسایی شد و او که خودش را پزشک معرفی کرده بود دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. علیرضا در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از ده‌ها نفر در استان‌های تهران، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان، فارس، اصفهان، کرمان و آذربایجان شرقی اعتراف کرد و مدعی شد که طعمه‌هایش را از طریق فیس‌بوک، شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های همسریابی شناسایی می‌کرد. به گفته سرهنگ جهانگیر تقی‌‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، تحقیقات از متهم ادامه دارد و شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند یا با شماره‌تلفن 51055513- 021 تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید