• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 31974
+
-

در انتظار نیمه دوم

6دلیل برای پیروزی استقلال در داربی

در انتظار نیمه دوم

در هفته‌های گذشته اوضاع باب میل استقلالی‌ها پیش نرفته اما وینفرد شفر به خوبی می‌داند که با پیروزی در داربی،همه باخت‌ها و تساوی‌های گذشته نیز در ذهن هواداران این تیم به برد تبدیل خواهند شد. استقلال برای کنار زدن رقیب سرسخت،باید کیفیتی همانند دیدار برگشت با السد در قطر داشته باشد و از اشتباه‌هایی که در دیدار رفت مقابل این تیم مرتکب شد، دور بماند. آنها پتانسیل کسب نتایج فوق‌العاده را دارند اما در فصل جدید با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه ‌نرم کرده‌اند. استقلال درون زمین، هماهنگ‌تر از پرسپولیس نخواهد بود اما دست مربی این تیم روی نیمکت، بازتر است و آبی‌ها می‌توانند نقشه پس از مدارا در نیمه اول، نقشه قتل حریف را به نیمه دوم و زمان ورود تعویضی‌ها موکول کنند.


   اعتماد به‌نفس‌ داربی 
از آغاز لیگ برتر شانزدهم، استقلال در داربی‌ها در مجموع بهتر از حریف ظاهر شده و این موضوع اعتماد به‌نفس قابل توجهی به ساق‌های پسران آبی خواهد بخشید. پس از تساوی بدون گل در شهرآورد رفت لیگ شانزدهم، استقلال منصوریان در دیدار برگشت حریف را با نتیجه 3-2 شکست داد. آنها در نخستین داربی شفر با ضربه پنالتی علی علیپور مغلوب شدند اما در مسابقه برگشت فصل گذشته با شلیک وریا از حریف انتقام گرفتند. 2 پیروزی در 4مسابقه،ترس استقلال از داربی را به حداقل می‌رساند. این تیم از شروع فصل در فاکتورهای مختلف بهتر از پرسپولیس ظاهر نشده اما شاید در داربی، دوباره قرمزها را غافلگیر کند و این بازی را با یک پیروزی غیرمنتظره به پایان برساند. در هر 2 داربی برگشت 2 فصل گذشته، کمتر کسی تصور می‌کرد استقلال شانسی برای کنار زدن حریف داشته باشد اما در جریان بازی، اتفاق‌های دیگری رخ داد.


   داستان سوپرجام
آنچه در ماجرای طولانی و پیچیده لغو سوپرجام اتفاق افتاده، انگیزه استقلالی‌ها برای رسیدن به پیروزی در مسابقه امروز را بیشتر خواهد کرد. این تیم در زمان تعیین‌شده برای برگزاری مسابقه سوپرجام، در اردوی ترکیه بود اما به هیچ‌وجه تصور نمی‌کرد سازمان لیگ با حکم انضباطی، نتیجه را به سود پرسپولیس رقم بزند. آبی‌ها هنوز نتیجه این مسابقه را قبول ندارند و شکایت‌شان را به دادگاه حکمیت ورزش ارائه کرده‌اند. آنها با این اتهام «ترسیدن» از برگزاری داربی تابستانی روبه‌رو شده‌اند و حالا باید در زمین مسابقه ثابت کنند که هراسی از روبه‌رو شدن با تیم برانکو ایوانکوویچ ندارند. استقلال روی کاغذ و در دادگاه، سوپرجام را واگذار کرده و حالا قصد دارد در زمین فوتبال از پرسپولیس انتقام بگیرد.


   چوب جادویی آقای مربی 
از همان مسابقه ابتدای فصل با پیکان، وینفرد شفر نشان داد که در هیچ شرایطی از جدیتش در کنار زمین دست نخواهد کشید. حتی اگر خبری از ستاره‌های اصلی نباشد و او از فوتبالیست‌های جوان استفاده کند، باز هم جنب و جوش‌اش در کنار زمین تداوم پیدا خواهد کرد. شفر هنوز هم با انگیزه روز اول، شاگردانش را برای رسیدن به پیروزی تهییج می‌کند. او می‌داند که چطور در حساس‌ترین روزها و بازی‌ها، بهترین نمایش را از پسرانش بگیرد. استقلال و شفر در تابستان با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند. آنها در هر پست حداقل یک مهره کلیدی را از دست دادند و ناچار شدند با تغییرات زیاد در ترکیب‌شان کنار بیایند. همه این ماجراها اما موجب نمی‌شود که مرد آلمانی از تعقیب برد دست بکشد. تا همین چند‌ماه قبل، همه هواداران استقلال به موفقیت تیم‌شان با شفر اطمینان داشتند اما حالا تردیدهایی در مورد پروژه این مربی در استقلال وجود دارد. برای برطرف کردن این تردیدها و بازگرداندن اطمینان به سکوها، هیچ راهی بهتر از پیروز شدن در داربی وجود نخواهد داشت.


   نیمکت پر روبه‌روی نیمکت خالی 
سرمربی استقلال از شروع فصل بارها ترکیب اصلی تیمش را تغییر داده است. در آستانه داربی نیز استقلال «ناشناخته» به‌نظر می‌رسد و این ناشناخته‌بودن، کار پرسپولیس را برای تحلیل رقیب دشوار خواهد کرد. هنوز هیچ‌کس نمی‌داند از بین روزبه چشمی، پژمان منتظری، دانشگر و آرمین سهرابیان،کدام دوم بازیکن در قلب خط دفاعی استقلال قرار می‌گیرد. داستان سمت راست خط دفاعی با حضور خسرو حیدری، فرشاد محمدی‌مهر و حتی شاید وریا، پیچیده خواهد بود. از بین الحاجی گرو و روح‌الله‌باقری، چه‌کسی از ابتدا در خط حمله استقلال بازی خواهد کرد؟ آیا طارق همام همانند چند بازی گذشته در این بازی نیز از ابتدا به میدان می‌رود؟ علاوه بر ابهام‌آمیز بودن ترکیب اصلی، استقلال روی نیمکت به حریف برتری دارد. برانکو نمی‌تواند روی مردان تعویضی‌اش حساب ویژه‌ای باز کند اما شفر چند ستاره را از ابتدای بازی روی نیمکت خواهد داشت تا برای تأثیرگذاری بر جریان بازی از آنها استفاده کند. هر چه به پایان داربی نزدیک شویم، شرایط استقلال بهتر خواهد شد؛ چرا که این تیم قدرت بیشتری برای عوض کردن نتیجه به واسطه نیمکت‌اش دارد.
 

 استراحت بیشتر
لغو مسابقه با نفت مسجدسلیمان، موجب شده که آبی‌ها در تقویم این فصل قبل از برگزاری داربی،یک بازی کمتر از حریف انجام داده باشند. علاوه بر این، دیدار هفته گذشته آبی‌ها نیز یک روز زودتر از سرخپوشان برگزار شده و این موضوع نیز به استراحت بیشتر بازیکنان این تیم در آستانه داربی کمک خواهد کرد. پرسپولیس در هفته‌های گذشته به لحاظ بدنی تیم خوبی نشان داده اما شاید تعدد بازی‌ها، این تیم را کمی خسته کرده باشد. استقلال باید به بهترین شکل از این موقعیت استفاده کند و حریف‌اش را تحت‌فشار قرار دهد. آنها باید شادابی بیشتری نسبت به پرسپولیس داشته باشند تا با پیروزی از این مهلکه خارج شوند.


   وضعیت لیگ 
بعد از بازگشت بزرگ در مقابل الدوحیل، پرسپولیسی‌‌ها در وضعیت ایده‌آلی قرار گرفته‌اند و برای رسیدن به شرایط مطلوب،به پیروزی در داربی نیاز ندارند. در واقع این بازی بیشتر از آنکه یک فرصت برای سرخپوشان باشد، یک تهدید برای آنها به شمار می‌رود و ممکن است روی روند خوب آنها اثر ناخوشایندی داشته باشد. برای استقلال اما اوضاع کاملا متفاوت است. آبی‌ها با تمام وجود باید برای برتری در این مسابقه تلاش کنند. یک ناکامی دیگر در لیگ هجدهم، فاصله آنها با صدر جدول را بیشتر خواهد کرد و عملا شانس بازگشت به کورس را تا مدت‌های مدید از این تیم خواهد گرفت. آنها محکوم به پیروزی در این مسابقه هستند؛ چرا که دیگر هیچ‌چیزی برای از دست دادن ندارند. انتحار، شاید رمز پیروزی استقلال در مسابقه امروز باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید